Motie Rudmer Heerema c.s. over het oordeel "goed" aanpassen naar "voldoende" ten behoeve van het experiment flexibele onderwijstijden - Primair Onderwijs - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 501 toegevoegd aan dossier 31293 - Primair Onderwijs.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Primair Onderwijs; Motie; Motie van het lid Rudmer Heerema c.s. over het oordeel "goed" aanpassen naar "voldoende" ten behoeve van het experiment flexibele onderwijstijden |
---|---|
Documentdatum | 28-01-2020 |
Publicatiedatum | 28-01-2020 |
Nummer | KST31293501 |
Kenmerk | 31293, nr. 501 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2019-
2020
31 293
MOTIE VAN HET LID RUDMER HEEREMA C.S.
Voorgesteld 28 januari 2020
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat het experiment flexibele onderwijstijden op een aantal scholen bijzonder geslaagd is verlopen, waarbij ouders, leerlingen, docenten en scholen zeer tevreden waren;
constaterende dat het experiment flexibele onderwijstijden wordt voortgezet, waarbij de waarborg op onderwijskwaliteit wordt veranderd van het oordeel «voldoende» naar het oordeel «goed»;
constaterende dat er goede resultaten zijn geboekt met het experiment door eerder deelnemende scholen met het oordeel «voldoende»;
overwegende dat deze scholen hun succesvolle experiment zouden moeten kunnen voortzetten;
verzoekt de regering, het benodigde oordeel «goed» aan te passen naar het oordeel «voldoende», zodat ook eerder deelnemende scholen met het oordeel «voldoende» hun geslaagde experiment kunnen voortzetten,
en gaat over tot de orde van de dag.
Rudmer Heerema Rog
Van Meenen
kst-31293-501 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2020
Tweede Kamer, vergaderjaar 2019-2020, 31 293, nr. 501