Motie Kwint/Van Meenen over betrokkenheid via de medezeggenschap bij het schrappen of samenvoegen van opleidingen - Beroepsonderwijs en Volwassenen Educatie

Deze motie i is onder nr. 453 toegevoegd aan dossier 31524 - Beroepsonderwijs en Volwassenen Educatie.

1.

Kerngegevens

Officiële titel Beroepsonderwijs en Volwassenen Educatie; Motie; Motie van de leden Kwint en Van Meenen over betrokkenheid via de medezeggenschap bij het schrappen of samenvoegen van opleidingen
Document­datum 11-12-2019
Publicatie­datum 11-12-2019
Nummer KST31524453
Kenmerk 31524, nr. 453
Externe link origineel bericht
Originele document in PDF

2.

Tekst

Tweede Kamer der Staten-Generaal

Vergaderjaar 2019-2020

31 524

Beroepsonderwijs en Volwassenen Educatie

Nr. 453

MOTIE VAN DE LEDEN KWINT EN VAN MEENEN

Voorgesteld 11 december 2019 De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

constaterende dat docenten op geen enkele manier betrokken worden bij de plannen van colleges van bestuur om opleidingen te schrappen of samen te voegen;

overwegende dat docenten en studenten onderdeel moeten zijn van deze ingrijpende besluitvorming;

verzoekt de regering, om er zorg voor te dragen dat docenten en studenten via de medezeggenschap betrokken worden bij het besluit van colleges van bestuur bij het schrappen of samenvoegen van opleidingen,

en gaat over tot de orde van de dag.

Kwint

Van Meenen

kst-31524-453 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2019

Tweede Kamer, vergaderjaar 2019-2020, 31 524, nr. 453


 
 
 

3.

Meer informatie

 

4.

Parlementaire Monitor

Met de Parlementaire Monitor volgt u alle parlementaire dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.