Motie Kwint/Van Meenen over betrokkenheid via de medezeggenschap bij het schrappen of samenvoegen van opleidingen - Beroepsonderwijs en Volwassenen Educatie - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 453 toegevoegd aan dossier 31524 - Beroepsonderwijs en Volwassenen Educatie.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Beroepsonderwijs en Volwassenen Educatie; Motie; Motie van de leden Kwint en Van Meenen over betrokkenheid via de medezeggenschap bij het schrappen of samenvoegen van opleidingen |
---|---|
Documentdatum | 11-12-2019 |
Publicatiedatum | 11-12-2019 |
Nummer | KST31524453 |
Kenmerk | 31524, nr. 453 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2019-2020
Beroepsonderwijs en Volwassenen Educatie
MOTIE VAN DE LEDEN KWINT EN VAN MEENEN
Voorgesteld 11 december 2019 De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat docenten op geen enkele manier betrokken worden bij de plannen van colleges van bestuur om opleidingen te schrappen of samen te voegen;
overwegende dat docenten en studenten onderdeel moeten zijn van deze ingrijpende besluitvorming;
verzoekt de regering, om er zorg voor te dragen dat docenten en studenten via de medezeggenschap betrokken worden bij het besluit van colleges van bestuur bij het schrappen of samenvoegen van opleidingen,
en gaat over tot de orde van de dag.
Kwint
Van Meenen
kst-31524-453 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2019
Tweede Kamer, vergaderjaar 2019-2020, 31 524, nr. 453