Motie Van den Berg c.s. over een agrarisch-onderwijsplan voor het primaire onderwijs op de BES-eilanden - Vaststelling van de begrotingsstaten van Koninkrijksrelaties (IV) en het BES-fonds (H) voor het jaar 2022

Deze motie i is onder nr. 17 toegevoegd aan wetsvoorstel 35925 IV - Vaststelling begroting Koninkrijksrelaties en het BES-fonds 2022 i.

1.

Kerngegevens

Officiële titel Vaststelling van de begrotingsstaten van Koninkrijksrelaties (IV) en het BES-fonds (H) voor het jaar 2022; Motie; Motie van het lid Van den Berg c.s. over een agrarisch-onderwijsplan voor het primaire onderwijs op de BES-eilanden
Document­datum 14-10-2021
Publicatie­datum 15-10-2021
Nummer KST35925IV17
Kenmerk 35925 IV, nr. 17
Externe link origineel bericht
Originele document in PDF

2.

Tekst

Tweede Kamer der Staten-Generaal

Vergaderjaar 2021

2022

35 925 IV

Vaststelling van de begrotingsstaten van Koninkrijksrelaties (IV) en het BES-fonds (H) voor het jaar 2022

Nr. 17

MOTIE VAN HET LID VAN DEN BERG C.S.

Voorgesteld 14 oktober 2021

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

overwegende dat het belangrijk is de economie op de BES-eilanden verder te ontwikkelen en te diversifiëren en dat start-ups hierbij van belang zijn;

overwegende dat het belang van meer zelfvoorzienend worden jong moet worden meegegeven;

verzoekt de regering een agrarisch-onderwijsplan te maken voor het primaire onderwijs op de BES-eilanden;

verzoekt de regering in kaart te brengen voor welke regelingen start-ups op de BES-eilanden wel of niet in aanmerking komen,

en gaat over tot de orde van de dag.

Van den Berg Ceder

Aukje de Vries

kst-35925-IV-17 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2021

Tweede Kamer, vergaderjaar 2021-2022, 35 925 IV, nr. 17


 
 
 

3.

Meer informatie

 

4.

Parlementaire Monitor

Met de Parlementaire Monitor volgt u alle parlementaire dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.