Motie Kwint c.s. over het verbieden van identiteitsverklaringen in het onderwijs - Voortgezet Onderwijs

Deze motie1 is onder nr. 485 toegevoegd aan dossier 31289 - Voortgezet Onderwijs.

Inhoudsopgave

  1. Kerngegevens
  2. Tekst
  3. Meer informatie
  4. Parlementaire Monitor

1.

Kerngegevens

Officiële titel Voortgezet Onderwijs; Motie; Motie van het lid Kwint c.s. over het verbieden van identiteitsverklaringen in het onderwijs
Document­datum 30-09-2021
Publicatie­datum 01-10-2021
Nummer KST31289485
Kenmerk 31289, nr. 485
Externe link origineel bericht
Originele document in PDF

2.

Tekst

Tweede Kamer der Staten-Generaal

Vergaderjaar 2021-2022

31 289

Voortgezet Onderwijs

Nr. 485

MOTIE VAN HET LID KWINT C.S.

Voorgesteld 30 september 2021 De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

constaterende dat scholen nog altijd ouders kunnen verplichten om een identiteitsverklaring te tekenen als zij hun kind aanmelden;

verzoekt de regering, identiteitsverklaringen in het onderwijs te verbieden,

en gaat over tot de orde van de dag.

Kwint De Hoop Westerveld

kst-31289-485 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2021

Tweede Kamer, vergaderjaar 2021-2022, 31 289, nr. 485


  • origineel bericht: 'Voortgezet Onderwijs; Motie; Motie van het lid Kwi...'
 
 
 

3.

Meer informatie

  • 31289 - Voortgezet Onderwijs
 

4.

Parlementaire Monitor

Met de Parlementaire Monitor volgt u alle parlementaire dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.


  • 1. 
    In een motie staat een vraag of verzoek van één of meerdere Tweede- of Eerste Kamerleden aan de regering. Deze wordt vooraf gegaan door een standaard aanhef en een opsomming van overwegingen en constateringen. Iedere motie begint met de woorden 'De Kamer, gehoord de beraadslaging'. Ieder deel van de opsomming begint met woorden als 'constaterende dat' of 'overwegende dat'. Na deze opsomming volgt de uiteindelijke vraag of het verzoek.