Motie Van den Hul/Westerveld over gehoor geven aan de oproep tot structurele investeringen - Wijziging van de Wet op het primair onderwijs, de Wet op het voortgezet onderwijs, de Wet op de expertisecentra, de Wet op het onderwijstoezicht en enkele andere wetten in verband met actualisering van de deugdelijkheidseisen, het daarmee samenhangende onderwijstoezicht en vermindering van administratieve verplichtingen in het funderend onderwijs, alsmede reparatie van wetstechnische gebreken (actualisering deugdelijkheidseisen funderend onderwijs) - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 16 toegevoegd aan wetsvoorstel 35102 - Actualisering deugdelijkheidseisen funderend onderwijs i.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Wijziging van de Wet op het primair onderwijs, de Wet op het voortgezet onderwijs, de Wet op de expertisecentra, de Wet op het onderwijstoezicht en enkele andere wetten in verband met actualisering van de deugdelijkheidseisen, het daarmee samenhangende onderwijstoezicht en vermindering van administratieve verplichtingen in het funderend onderwijs, alsmede reparatie van wetstechnische gebreken (actualisering deugdelijkheidseisen funderend onderwijs); Motie; Motie van de leden Van den Hul en Westerveld over gehoor geven aan de oproep tot structurele investeringen |
---|---|
Documentdatum | 22-01-2020 |
Publicatiedatum | 23-01-2020 |
Nummer | KST3510216 |
Kenmerk | 35102, nr. 16 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2019-
2020
35 102
Wijziging van de Wet op het primair onderwijs, de Wet op het voortgezet onderwijs, de Wet op de expertisecentra, de Wet op het onderwijstoezicht en enkele andere wetten in verband met actualisering van de deugdelijkheidseisen, het daarmee samenhangende onderwijstoezicht en vermindering van administratieve verplichtingen in het funderend onderwijs, alsmede reparatie van wetstechnische gebreken (actualisering deugdelijkheidseisen funderend onderwijs)
MOTIE VAN DE LEDEN VAN DEN HUL EN WESTERVELD
Voorgesteld 22 januari 2020
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat de onderwijsinspectie toeziet op de onderwijskwaliteit;
constaterende dat wethouders uit de vier grote steden grote zorgen hebben over de effecten die de door het lerarentekort geboren noodplannen op hun leerlingen hebben, en in het bijzonder op de kansen van de meest kwetsbare leerlingen;
constaterende dat deze wethouders aangeven dat wettelijke kaders tijdelijk dienen te worden verzet om de acute nood door het lerarentekort het hoofd te bieden alsook dat de structurele problemen niet kunnen worden opgelost met incidenteel geld;
constaterende dat deze wethouders aangeven dat zolang een structurele investering uitblijft, scholen aangewezen zijn op crisismaatregelen;
van mening, dat uit nood geboren crisismaatregelen, zoals voort zullen komen uit noodplannen, nooit de norm mogen worden in het onderwijs;
verzoekt de regering, bij de beoordeling van noodplannen, en alvorens over te gaan op het eventueel oprekken van wettelijke kaders, gehoor te geven aan de oproep voor structurele investeringen,
kst-35102-16 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2020
en gaat over tot de orde van de dag.
Van den Hul Westerveld
Tweede Kamer, vergaderjaar 2019-2020, 35 102, nr. 16 2