Motie Van den Hul over praktijkonderwijs buiten de systematiek van het passend onderwijs plaatsen - Passend onderwijs - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 323 toegevoegd aan dossier 31497 - Passend onderwijs.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Passend onderwijs; Motie; Motie van het lid Van den Hul over praktijkonderwijs buiten de systematiek van het passend onderwijs plaatsen |
---|---|
Documentdatum | 04-07-2019 |
Publicatiedatum | 04-07-2019 |
Nummer | KST31497323 |
Kenmerk | 31497, nr. 323 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2018-
2019
Voorgesteld 4 juli 2019
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende dat het praktijkonderwijs regulier onderwijs is;
constaterende dat het praktijkonderwijs niettemin valt onder de systematiek van het passend onderwijs en dat voor toelating van een kind tot een school voor praktijkonderwijs telkens een toelaatbaarheidsverklaring van een samenwerkingsverband nodig is;
van oordeel dat dit de toeleiding van de betrokken kinderen naar het praktijkorderwijs belast met onnodige bureaucratie;
voorts overwegende dat de aantallen leerlingen bij het praktijkonderwijs al meer dan 20 jaar min of meer gelijk zijn en deze zich meebewegen met de demografische ontwikkelingen, zodat zo'n rem op de groei van praktijkonderwijs ook niet noodzakelijk is gebleken;
verzoekt de regering, om het praktijkonderwijs buiten de systematiek van het passend onderwijs te plaatsen,
en gaat over tot de orde van de dag.
Van den Hul
kst-31497-323 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2019
Tweede Kamer, vergaderjaar 2018-2019, 31 497, nr. 323