Motie Van den Hul over praktijkonderwijs buiten de systematiek van het passend onderwijs plaatsen - Passend onderwijs

Deze motie i is onder nr. 323 toegevoegd aan dossier 31497 - Passend onderwijs.

1.

Kerngegevens

Officiële titel Passend onderwijs; Motie; Motie van het lid Van den Hul over praktijkonderwijs buiten de systematiek van het passend onderwijs plaatsen
Document­datum 04-07-2019
Publicatie­datum 04-07-2019
Nummer KST31497323
Kenmerk 31497, nr. 323
Externe link origineel bericht
Originele document in PDF

2.

Tekst

Tweede Kamer der Staten-Generaal

Vergaderjaar 2018-

2019

31 497

Passend onderwijs

Nr. 323

MOTIE VAN HET LID VAN DEN HUL

Voorgesteld 4 juli 2019

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

overwegende dat het praktijkonderwijs regulier onderwijs is;

constaterende dat het praktijkonderwijs niettemin valt onder de systematiek van het passend onderwijs en dat voor toelating van een kind tot een school voor praktijkonderwijs telkens een toelaatbaarheidsverklaring van een samenwerkingsverband nodig is;

van oordeel dat dit de toeleiding van de betrokken kinderen naar het praktijkorderwijs belast met onnodige bureaucratie;

voorts overwegende dat de aantallen leerlingen bij het praktijkonderwijs al meer dan 20 jaar min of meer gelijk zijn en deze zich meebewegen met de demografische ontwikkelingen, zodat zo'n rem op de groei van praktijkonderwijs ook niet noodzakelijk is gebleken;

verzoekt de regering, om het praktijkonderwijs buiten de systematiek van het passend onderwijs te plaatsen,

en gaat over tot de orde van de dag.

Van den Hul

kst-31497-323 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2019

Tweede Kamer, vergaderjaar 2018-2019, 31 497, nr. 323


 
 
 

3.

Meer informatie

 

4.

Parlementaire Monitor

Met de Parlementaire Monitor volgt u alle parlementaire dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.