Motie Van den Hul/Westerveld over een betere borging van passend onderwijs in het curriculum van de lerarenopleidingen - Passend onderwijs - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 324 toegevoegd aan dossier 31497 - Passend onderwijs.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Passend onderwijs; Motie; Motie van de leden Van den Hul en Westerveld over een betere borging van passend onderwijs in het curriculum van de lerarenopleidingen |
---|---|
Documentdatum | 04-07-2019 |
Publicatiedatum | 04-07-2019 |
Nummer | KST31497324 |
Kenmerk | 31497, nr. 324 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2018-
2019
MOTIE VAN DE LEDEN VAN DEN HUL EN WESTERVELD
Voorgesteld 4 juli 2019
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat uit de AOb-enqüete Vijf jaar passend onderwijs blijkt dat slechts 37% van de leraren aangeeft dat er op de lerarenopleiding aandacht is voor passend onderwijs en dat van die leraren die aangeven dat er aandacht is voor passend onderwijs 92,3% aangeeft dat het hun in minimaal de helft van de gevallen onvoldoende heeft voorbereid op de praktijk van passend onderwijs;
overwegende dat het een voorwaarde is voor echt passend onderwijs dat leraren tijdens hun opleiding goed daarop worden voorbereid;
verzoekt de Minister, om in overleg te treden met de lerarenopleidingen over hoe passend onderwijs beter geborgd kan worden in het curriculum,
en gaat over tot de orde van de dag.
Van den Hul Westerveld
kst-31497-324 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2019
Tweede Kamer, vergaderjaar 2018-2019, 31 497, nr. 324