Motie Van den Hul/Westerveld over een betere borging van passend onderwijs in het curriculum van de lerarenopleidingen - Passend onderwijs

Deze motie i is onder nr. 324 toegevoegd aan dossier 31497 - Passend onderwijs.

1.

Kerngegevens

Officiële titel Passend onderwijs; Motie; Motie van de leden Van den Hul en Westerveld over een betere borging van passend onderwijs in het curriculum van de lerarenopleidingen
Document­datum 04-07-2019
Publicatie­datum 04-07-2019
Nummer KST31497324
Kenmerk 31497, nr. 324
Externe link origineel bericht
Originele document in PDF

2.

Tekst

Tweede Kamer der Staten-Generaal

Vergaderjaar 2018-

2019

31 497

Passend onderwijs

Nr. 324

MOTIE VAN DE LEDEN VAN DEN HUL EN WESTERVELD

Voorgesteld 4 juli 2019

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

constaterende dat uit de AOb-enqüete Vijf jaar passend onderwijs blijkt dat slechts 37% van de leraren aangeeft dat er op de lerarenopleiding aandacht is voor passend onderwijs en dat van die leraren die aangeven dat er aandacht is voor passend onderwijs 92,3% aangeeft dat het hun in minimaal de helft van de gevallen onvoldoende heeft voorbereid op de praktijk van passend onderwijs;

overwegende dat het een voorwaarde is voor echt passend onderwijs dat leraren tijdens hun opleiding goed daarop worden voorbereid;

verzoekt de Minister, om in overleg te treden met de lerarenopleidingen over hoe passend onderwijs beter geborgd kan worden in het curriculum,

en gaat over tot de orde van de dag.

Van den Hul Westerveld

kst-31497-324 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2019

Tweede Kamer, vergaderjaar 2018-2019, 31 497, nr. 324


 
 
 

3.

Meer informatie

 

4.

Parlementaire Monitor

Met de Parlementaire Monitor volgt u alle parlementaire dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.