Motie Tielen over de digitale geletterdheid van scholieren - Initiatiefnota van het lid Van den Hul over “Gelijke Kansen, een leven lang” - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 4 toegevoegd aan dossier 35162 - Initiatiefnota “Gelijke Kansen, een leven lang”.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Initiatiefnota van het lid Van den Hul over “Gelijke Kansen, een leven lang”; Motie; Motie van het lid Tielen over de digitale geletterdheid van scholieren |
---|---|
Documentdatum | 24-06-2019 |
Publicatiedatum | 25-06-2019 |
Nummer | KST351624 |
Kenmerk | 35162, nr. 4 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2018-2019
Initiatiefnota van het lid Van den Hul over «Gelijke Kansen, een leven lang»
Voorgesteld tijdens het Notaoverleg van 24 juni 2019 De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat digitale technologie een belangrijke, vaak onmisbare, en groeiende positie heeft in het persoonlijk leven van mensen, in de maatschappij en in de wereld van opleiding, werk en wetenschap;
overwegende dat digitale geletterdheid, net als taal en rekenen, nu al van groot belang is om deel te kunnen nemen aan de maatschappij;
overwegende dat uit diverse onderzoeken, waaronder de Monitor Jeugd en Media, blijkt dat scholen nog nauwelijks een rol hebben in de ontwikkeling van digitale vaardigheden en digiwijsheid en kinderen dus afhankelijk zijn van wat ze in hun vrije tijd leren;
overwegende dat de Inspectie van het Onderwijs pas in 2022 komt met een peiling naar de digitale geletterdheid;
verzoekt de regering, om op korte termijn samen met de Inspectie van het Onderwijs inzicht te geven over de digitale geletterdheid van scholieren en deze als nulmeting te beschouwen,
en gaat over tot de orde van de dag.
Tielen
kst-35162-4 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2019
Tweede Kamer, vergaderjaar 2018-2019, 35 162, nr. 4