Motie Rog over ouderbetrokkenheid meenemen bij de beoordeling van educatieve kwaliteit - Aanpak onderwijsachterstanden - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 100 toegevoegd aan dossier 27020 - Aanpak onderwijsachterstanden.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Aanpak onderwijsachterstanden; Motie; Motie van het lid Rog over ouderbetrokkenheid meenemen bij de beoordeling van educatieve kwaliteit |
---|---|
Documentdatum | 27-03-2019 |
Publicatiedatum | 28-03-2019 |
Nummer | KST27020100 |
Kenmerk | 27020, nr. 100 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2018-2019
27 020
Voorgesteld 27 maart 2019 De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat er in 2024 een grootschalige evaluatie komt van de voorschoolse educatie;
overwegende dat daarbij naast de verdeelsystematiek tevens gekeken zal moet worden naar het effect van het beleid op het verhogen van onder meer de educatieve kwaliteit van de voorschoolse educatie;
tevens overwegende dat het voor het verhogen van de kwaliteit van de taalvaardigheid belangrijk is dat ouders van vooral kinderen met een taalachterstand goed worden betrokken bij de voorschoolse educatie;
verzoekt de regering, al dan niet bij de evaluatie van de voorschoolse educatie in 2024 bij het beoordelen van de effectiviteit voor het verhogen van de educatieve kwaliteit ook de mate van ouderbetrokkenheid te betrekken,
en gaat over tot de orde van de dag.
Rog
kst-27020-100 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2019
Tweede Kamer, vergaderjaar 2018-2019, 27 020, nr. 100