Motie Van den Hul over onderzoek naar effecten op kansengelijkheid en segregatie bij voorschoolse voorzieningen - Aanpak onderwijsachterstanden - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 99 toegevoegd aan dossier 27020 - Aanpak onderwijsachterstanden.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Aanpak onderwijsachterstanden; Motie; Motie van het lid Van den Hul over onderzoek naar effecten op kansengelijkheid en segregatie bij voorschoolse voorzieningen |
---|---|
Documentdatum | 27-03-2019 |
Publicatiedatum | 28-03-2019 |
Nummer | KST2702099 |
Kenmerk | 27020, nr. 99 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2018-2019
27 020
Voorgesteld 27 maart 2019 De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
van mening dat elk kind de beste kansen verdient om zich te ontwikkelen; constaterende dat de kansenongelijkheid en segregatie in het onderwijs toenemen;
overwegende dat gelijke kansen beginnen bij voorschoolse voorzieningen;
verzoekt de regering, te onderzoeken wat de te verwachten effecten op kansengelijkheid en segregatie zijn als alle kinderen vanaf 2 jaar voor minimaal zestien uur per week gratis toegang zouden hebben tot voorschoolse voorzieningen,
en gaat over tot de orde van de dag.
Van den Hul
kst-27020-99 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2019
Tweede Kamer, vergaderjaar 2018-2019, 27 020, nr. 99