Motie Van den Hul over onderzoek naar effecten op kansengelijkheid en segregatie bij voorschoolse voorzieningen - Aanpak onderwijsachterstanden

Deze motie i is onder nr. 99 toegevoegd aan dossier 27020 - Aanpak onderwijsachterstanden.

1.

Kerngegevens

Officiële titel Aanpak onderwijsachterstanden; Motie; Motie van het lid Van den Hul over onderzoek naar effecten op kansengelijkheid en segregatie bij voorschoolse voorzieningen
Document­datum 27-03-2019
Publicatie­datum 28-03-2019
Nummer KST2702099
Kenmerk 27020, nr. 99
Externe link origineel bericht
Originele document in PDF

2.

Tekst

Tweede Kamer der Staten-Generaal

Vergaderjaar 2018-2019

27 020

Aanpak onderwijsachterstanden

Nr. 99

MOTIE VAN HET LID VAN DEN HUL

Voorgesteld 27 maart 2019 De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

van mening dat elk kind de beste kansen verdient om zich te ontwikkelen; constaterende dat de kansenongelijkheid en segregatie in het onderwijs toenemen;

overwegende dat gelijke kansen beginnen bij voorschoolse voorzieningen;

verzoekt de regering, te onderzoeken wat de te verwachten effecten op kansengelijkheid en segregatie zijn als alle kinderen vanaf 2 jaar voor minimaal zestien uur per week gratis toegang zouden hebben tot voorschoolse voorzieningen,

en gaat over tot de orde van de dag.

Van den Hul

kst-27020-99 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2019

Tweede Kamer, vergaderjaar 2018-2019, 27 020, nr. 99


 
 
 

3.

Meer informatie

 

4.

Parlementaire Monitor

Met de Parlementaire Monitor volgt u alle parlementaire dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.