Motie Westerveld over een herziening van het onderwijsresultatenmodel - Vaststelling van de begrotingsstaten van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (VIII) voor het jaar 2019 - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 156 toegevoegd aan wetsvoorstel 35000 VIII - Vaststelling begroting Onderwijs, Cultuur en Wetenschap 2019 i.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Vaststelling van de begrotingsstaten van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (VIII) voor het jaar 2019; Motie; Motie van het lid Westerveld over een herziening van het onderwijsresultatenmodel |
---|---|
Documentdatum | 17-01-2019 |
Publicatiedatum | 18-01-2019 |
Nummer | KST35000VIII156 |
Kenmerk | 35000 VIII, nr. 156 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2018-2019
Vaststelling van de begrotingsstaten van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (VIII) voor het jaar 2019
Voorgesteld 17 januari 2019 De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat bij de beoordeling van scholen wordt gekeken naar leerresultaten;
overwegende dat dit kan bijdragen aan een situatie waar rendementen centraal staan en niet de leerling en dit leidt tot extra stress en werkdruk bij leerlingen;
overwegende dat leerlingen het recht hebben om keuzes te maken die achteraf gezien anders uitpakken dan gedacht;
overwegende dat in het onderwijs het belang van de leerling voorop moet staan en niet de cijfers;
verzoekt de regering, in overleg met de onderwijsinspectie te treden om te bezien of een herziening van het onderwijsresultatenmodel kan leiden tot minder rendementsdenken bij scholen,
en gaat over tot de orde van de dag.
Westerveld
kst-35000-VIII-156 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2019
Tweede Kamer, vergaderjaar 2018-2019, 35 000 VIII, nr. 156