Motie Renkema over een plek voor de koloniale geschiedenis van Nederlands-Indië in het basis- en voortgezet onderwijs - Voortgangsrapportage uitvoering wetten oorlogsgetroffenen - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 137 toegevoegd aan dossier 20454 - Voortgangsrapportage uitvoering wetten oorlogsgetroffenen i.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Voortgangsrapportage uitvoering wetten oorlogsgetroffenen; Motie; Motie van het lid Renkema over een plek voor de koloniale geschiedenis van Nederlands-Indië in het basis- en voortgezet onderwijs |
---|---|
Documentdatum | 11-12-2018 |
Publicatiedatum | 12-12-2018 |
Nummer | KST20454137 |
Kenmerk | 20454, nr. 137 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2018-
2019
Voortgangsrapportage uitvoering wetten oorlogsgetroffenen
Voorgesteld 11 december 2018
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende dat het belangrijk is dat kinderen leren over de koloniale geschiedenis van Nederlands-Indië;
overwegende dat al sinds 2011 wordt toegezegd dat dit een plek zal krijgen in het Nederlandse onderwijs;
overwegende dat het kabinet aangeeft dat dit tot op heden nog te weinig is gebeurd;
verzoekt het kabinet, te overleggen met de onderwijssector over hoe aan de koloniale geschiedenis van Nederlands-Indië een plek wordt gegeven in het basis- en voortgezet onderwijs, en de Tweede Kamer over het verloop en de resultaten van dit overleg uiterlijk 1 mei 2019 te informeren,
en gaat over tot de orde van de dag.
Renkema
kst-20454-137 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2018
Tweede Kamer, vergaderjaar 2018-2019, 20 454, nr. 137