Motie Kwint/Van den Hul over de financiering van het onderwijs aan leerlingen met een ernstige meervoudige beperking - Passend onderwijs

Deze motie i is onder nr. 245 toegevoegd aan dossier 31497 - Passend onderwijs.

1.

Kerngegevens

Officiële titel Passend onderwijs; Motie; Motie van de leden Kwint en Van den Hul over de financiering van het onderwijs aan leerlingen met een ernstige meervoudige beperking
Document­datum 06-07-2017
Publicatie­datum 06-07-2017
Nummer KST31497245
Kenmerk 31497, nr. 245
Externe link origineel bericht
Originele document in PDF

2.

Tekst

Tweede Kamer der Staten-Generaal

Vergaderjaar 2016-

2017

31 497

Passend onderwijs

Nr. 245

MOTIE VAN DE LEDEN KWINT EN VAN DEN HUL

Voorgesteld 6 juli 2017

De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

constaterende dat de combinatie van zorg en onderwijs noodzakelijk is voor leerlingen met een ernstige meervoudige beperking (emb) om onderwijs te kunnen volgen;

van mening dat juist op deze scholen zowel financieel als organisatorisch het onderscheid tussen onderwijs en zorg vaak op zijn best diffuus is;

verzoekt de regering, het onderwijs aan leerlingen met een ernstige meervoudige beperking afzonderlijk en landelijk te financieren, vergelijkbaar met de clusters 1en 2, en de uitvoeringsafspraken in overleg met het onderwijsveld uit te werken,

en gaat over tot de orde van de dag.

Kwint

Van den Hul

kst-31497-245 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2017

Tweede Kamer, vergaderjaar 2016-2017, 31 497, nr. 245


 
 
 

3.

Meer informatie

 

4.

Parlementaire Monitor

Met de Parlementaire Monitor volgt u alle parlementaire dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.