Motie Klaver c.s. over de toegang tot het hoger onderwijs - Wijziging van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek in verband met het uitbreiden van de mogelijkheden van selectie van studenten en van verhoging van het collegegeld alsmede in verband met het aanscherpen van de toelatingsvereisten voor aansluitende masteropleidingen in het wetenschappelijk onderwijs (ruim baan voor talent) - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 27 toegevoegd aan wetsvoorstel 32253 - Uitbreiden van de mogelijkheden van selectie van studenten en van verhoging van het collegegeld alsmede aanscherpen van de toelatingsvereisten voor aansluitende masteropleidingen in het wetenschappelijk onderwijs (ruim baan voor talent) i.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Wijziging van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek in verband met het uitbreiden van de mogelijkheden van selectie van studenten en van verhoging van het collegegeld alsmede in verband met het aanscherpen van de toelatingsvereisten voor aansluitende masteropleidingen in het wetenschappelijk onderwijs (ruim baan voor talent); Motie; Motie Klaver c.s. over de toegang tot het hoger onderwijs |
---|---|
Documentdatum | 22-03-2011 |
Publicatiedatum | 22-03-2011 |
Nummer | KST3225327 |
Kenmerk | 32253, nr. 27 |
Externe link | originele PDF |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2010–2011
32 253
Wijziging van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek in verband met het uitbreiden van de mogelijkheden van selectie van studenten en van verhoging van het collegegeld alsmede in verband met het aanscherpen van de toelatingsvereisten voor aansluitende masteropleidingen in het wetenschappelijk onderwijs (ruim baan voor talent)
Nr. 27
MOTIE VAN HET LID KLAVER C.S.
Voorgesteld tijdens het Wetgevingsoverleg van 21 maart 2011
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende, dat alle studenten met de juiste vooropleiding toegang moeten krijgen tot het hoger onderwijs;
overwegende, dat ook bij beperkte toelatingsmogelijkheden de student zo veel mogelijk keuzevrijheid moet krijgen;
verzoekt de regering in de eerste plaats in te zetten op voorlichting en matching om het studentenaanbod af te stemmen op de toelatingsmoge-lijkheden;
verzoekt de regering voorts instellingen voor hoger onderwijs met beperkte toelatingsmogelijkheden te verplichten het besluit tot toelating mee te delen met afgewogen motivatie;
verzoekt de regering voorts om studenten met de juiste vooropleiding de mogelijkheid te geven in beroep te gaan tegen de afwijzing tot toelating,
en gaat over tot de orde van de dag.
Klaver
Van der Ham
Jadnanansing