Motie over een plan van aanpak inzake verzuim in verband met arbeidsconflicten - Verbetering van de procesgang in het eerste ziektejaar en nieuwe regels voor de ziekmelding, de reïntegratie en de wachttijd van werknemers alsmede met betrekking tot de loondoorbetalingsverplichting van de werkgever (Wet verbetering poortwachter) - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 23 toegevoegd aan wetsvoorstel 27678 - Wet verbetering poortwachter i.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Verbetering van de procesgang in het eerste ziektejaar en nieuwe regels voor de ziekmelding, de reïntegratie en de wachttijd van werknemers alsmede met betrekking tot de loondoorbetalingsverplichting van de werkgever (Wet verbetering poortwachter); Motie over een plan van aanpak inzake verzuim in verband met arbeidsconflicten |
---|---|
Documentdatum | 26-06-2001 |
Publicatiedatum | 12-03-2009 |
Nummer | KST54203 |
Kenmerk | 27678, nr. 23 |
Van | Staten-Generaal (SG) |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2000–2001
27 678
Verbetering van de procesgang in het eerste ziektejaar en nieuwe regels voor de ziekmelding, de reïntegratie en de wachttijd van werknemers alsmede met betrekking tot de loondoorbetalingsverplichting van de werkgever (Wet verbetering poortwachter)
Nr. 23
MOTIE VAN DE LEDEN HARREWIJN EN SMITS
Voorgesteld 26 juni 2001
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende, dat als gevolg van de Wet verbetering poortwachter de eigen verantwoordelijkheden van werkgever en werknemer bij ziekte en reïntegratie zijn toegenomen;
overwegende, dat arbeidsconflicten des te complicerender kunnen zijn in deze nieuwe verantwoordelijkheden, met mogelijk zware financiële en andere gevolgen voor werkgever en werknemer;
verzoekt de regering in overleg met werkgevers- en werknemersorganisaties, Arbo-diensten en Lisv te komen met een plan van aanpak inzake verzuim in verband met arbeidsconflicten, en de Kamer daarover te informeren voor de behandeling van de begroting Sociale Zaken en Werkgelegenheid 2002,
en gaat over tot de orde van de dag.
Harrewijn Smits