61 moties in Tweede Kamer bij behandeling van wetsvoorstel 36200 XII - Vaststelling begroting Infrastructuur en Waterstaat 2023 - Hoofdinhoud
donderdag 1 december 2022
Bij wetsvoorstel 36200 XII - Vaststelling begroting Infrastructuur en Waterstaat 2023 zijn 61 moties ondergebracht.
- nr. 40 - Motie Pouw-Verweij c.s. over het van de grond komen van station Staphorst
- nr. 41 - Motie Madlener/Edgar Mulder over het btw-tarief op ov verlagen van 9% naar 0%
- nr. 42 - Motie Madlener over stoppen met de voorbereiding van betalen naar gebruik
- nr. 43 - Motie Madlener over het onderzoeken van de kansen en mogelijkheden van het Groot Nederlands Spoorbedrijf
- nr. 44 - Motie Koerhuis/Alkaya over het wijzigen van de Wegenverkeerswet zodat zware verkeersovertreders een levenslange rijontzegging kunnen krijgen
- nr. 45 - Motie Koerhuis c.s. over het op provincieniveau in kaart brengen van de gemeentelijke plankaarten met locaties van laadpalen
- nr. 46 - Motie Minhas c.s. over per regio inventariseren welke specifieke risico's ervoor kunnen zorgen dat de KRW-doelen in 2027 niet zullen worden behaald
- nr. 47 - Motie Minhas/Van Ginneken over tot een implementatieplan komen voor de 740 metertrein
- nr. 48 - Motie Minhas c.s. over versterking van de concurrentiepositie van het spoorgoederenvervoer
- nr. 49 - Motie Alkaya over het schrappen van de btw op openbaar vervoer per 2024
- nr. 50 - Motie Beckerman/Van Esch over het opstellen van een zwarte lijst voor milieucriminelen
- nr. 51 - Motie Beckerman/Van Esch over onderzoeken op welke plaatsen in het bedrijf van Tata Steel asbest en asbesthoudende materialen aanwezig zijn en die zo spoedig mogelijk verwijderen
- nr. 52 - Motie Van Ginneken/Van der Molen over onderzoeken hoe deelmobiliteit gestimuleerd kan worden onder minima
- nr. 53 - Motie Van Ginneken over een richtinggevend kader ontwikkelen ter stimulering van de beschikbaarheid en het gebruik van deelauto's bij nieuwbouwprojecten
- nr. 54 - Motie Van Ginneken over een snelle inwerkingtreding van de regeling CO2-reductie werkgebonden personenmobiliteit en deze voorzien van meer ambitie
- nr. 55 - Motie Van Ginneken over een permanent afwegingskader met criteria voor een rijksbijdrage aan infrastructuur in bezit van decentrale overheden
- nr. 56 - Motie Hagen c.s. over een voorstel voor een circulaire-economiewet
- nr. 57 - Motie Hagen c.s. over het binnen de kaders van het Klimaatfonds uitwerken van een regeling om circulaire koplopers te ondersteunen
- nr. 58 - Motie De Hoop/Bouchallikh over een landelijke visie ontwikkelen om een basisniveau van bereikbaarheid mogelijk te maken
- nr. 59 - Motie De Hoop/Van der Graaf over ervoor zorg dragen dat alle buurtbussen rolstoeltoegankelijk zijn
- nr. 60 - Motie De Hoop c.s. over het periodiek controleren van de arbeidsomstandigheden op Schiphol
- nr. 61 - Motie Van der Molen c.s. over op basis van de PBL-analyse een proeve van normering van gewenste minimumbereikbaarheidsniveaus uitwerken
- nr. 62 - Motie Van der Molen/Koerhuis over het tot stand brengen van een Europese havenstrategie met afspraken over participatie en investeringen door buitenlandse bedrijven
- nr. 63 - Motie Bouchallikh/De Hoop over onderzoeken hoe deelvervoer breed toegankelijk kan worden gemaakt
- nr. 64 - Motie Bouchallikh/De Hoop over in gesprek gaan met de ov-bedrijven om de consequenties van de energiecrisis in kaart te brengen
- nr. 65 - Motie Kröger over het reguleren van kleine passagiersvliegtuigen
- nr. 66 - Motie Kröger/Van Raan over fossiel aangedreven privépassagiersvluchten tussen Nederlandse luchthavens verbieden
- nr. 67 - Motie Kröger c.s. over onderzoeken welke maatschappelijke kosten van de luchtvaart niet of onvoldoende worden gedekt
- nr. 68 - Motie Kröger/Van Raan over voorkomen dat Schiphol boerderijen opkoopt voor stikstofruimte
- nr. 69 - Motie Van der Graaf c.s. over wet- en regelgeving in lijn brengen met het Bestuursakkoord Toegankelijkheid OV
- nr. 70 - Motie Van der Graaf c.s. over in gesprek gaan met de provincie Gelderland over een (rolstoel)toegankelijk toilet in elke trein
- nr. 71 - Motie Van der Graaf c.s. over een vergunningsplicht voor deelscooters en meer eenduidigheid in de desbetreffende maatregelen
- nr. 72 - Motie Van der Graaf/Kröger over het in kaart brengen van de effecten op ontwikkelingslanden van de transitie naar een circulaire economie
- nr. 73 - Motie Van Esch over bij de uitwerking van structurerende keuzes voor water en bodem vrijblijvendheid zo veel mogelijk vermijden
- nr. 74 - Motie Van Esch/Beckerman over uiterlijk 1 februari 2023 een wetswijziging voorleggen om de 50%-regeling te schrappen
- nr. 75 - Motie Van Esch c.s. over de sluiting van de meest vervuilende onderdelen van Tata Steel op korte termijn afdwingen en een sluitingsdatum vaststellen
- nr. 76 - Motie Van Esch c.s. over de regie op de uitvoering van het innamesysteem voor statiegeldblikjes terugnemen
- nr. 77 - Motie Van Esch/Bouchallikh over voor het volgende stookseizoen handhaafbare normen ontwikkelen voor houtstook
- nr. 78 - Motie Van Raan c.s. over geen geld meer besteden om Schiphol te helpen aan een natuurvergunning waarbij meer stikstofuitstoot wordt toegestaan
- nr. 79 - Motie Van Raan c.s. over commerciële privévluchten en vervangbare vluchten verbieden en overige privévluchten meetellen bij het maximaal aantal toegestane vliegbewegingen
- nr. 80 - Motie Van Raan over een wetsvoorstel voor de reductie van de CO2-uitstoot van de luchtvaart van minstens 55% in 2030 en 100% in 2050
- nr. 81 - Motie Van Raan over een herziening van de Luchtvaartnota voor een emissiereductie van ten minste 55% in 2030
- nr. 82 - Motie Van Houwelingen over onderzoek naar de effecten van trajectcontroles op de veiligheid en doorstroming van het verkeer
- nr. 83 - Motie Van Houwelingen over onderzoek naar het invoeren van een maximumsnelheid op Nederlandse autosnelwegen naar Duits mode
- nr. 84 - Motie Van Houwelingen over uitspreken dat trajectcontroles in strijd zijn met de menselijke waardigheid
- nr. 85 - Motie Stoffer over beschikbare middelen voor de Subsidieregeling Elektrische Personenauto's Particulieren naar voren halen
- nr. 86 - Motie Stoffer/Van der Molen over noodzakelijke aanpassingen voor de inpassing van stations bij Barneveld-Noord en Stroe op de lijn Apeldoorn-Amersfoort
- nr. 87 - Motie Van der Plas over alles op alles zetten om te voorkomen dat nachtelijk vervoer vanaf Ameland vervalt
- nr. 88 - Motie Van der Plas over versterking en bescherming van regionale scheepsbouwclusters
- nr. 89 - Motie Van der Plas over de bereikbaarheid van het Eemsdeltagebied meenemen in de toekomstagenda Groningen
- nr. 90 - Motie Van der Plas over vrijkomende stikstofruimte reserveren en inzetten voor legalisatie van PAS-melders
- nr. 91 - Motie Van Haga/Smolders over het stimuleren van licht elektrische voertuigen voor woon-werkverkeer
- nr. 92 - Motie Van Haga/Pouw-Verweij over onderzoeken of tariefdifferentiatie naar locatie wenselijk is bij betalen naar gebruik
- nr. 93 - Motie Van Haga/Smolders over de krimpagenda van Schiphol schrappen en inzetten op de hubfunctie, innovatie en vlootvernieuwing
- nr. 94 - Motie Van Haga/Smolders over het schrappen van de btw op ov-kaartjes
- nr. 95 - Motie Van Haga/Pouw-Verweij over de campagne "Opstaan voor iemand, misstaat niemand" nieuw leven inblazen
- nr. 96 - Motie Van Haga/Pouw-Verweij over eindelijk werk maken van de verbreding van de N50 bij Kampen
- nr. 97 - Motie Van Haga/Pouw-Verweij over een vangrail plaatsen bij de verbindingsweg op knooppunt Empel
- nr. 98 - Motie Van Haga/Smolders over overleggen met de provincie Noord-Holland over het verbreden van de N9
- nr. 99 - Motie Van Haga/Smolders over lelystad Airport zo snel als het kan openen
- nr. 100 - Motie Koerhuis/Van der Molen over het investeren van €150.000 in een omgevingsfonds voor Maastricht Aachen Airport in 2023 en de jaren daarna