Motie Westerveld/Van der Molen over maatwerktrajecten voor onderwijsassistenten die docent willen worden - Werken in het onderwijs - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 397 toegevoegd aan dossier 27923 - Werken in het onderwijs.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Werken in het onderwijs; Motie; Motie van de leden Westerveld en Van der Molen over maatwerktrajecten voor onderwijsassistenten die docent willen worden |
---|---|
Documentdatum | 19-02-2020 |
Publicatiedatum | 19-02-2020 |
Nummer | KST27923397 |
Kenmerk | 27923, nr. 397 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2019-
2020
MOTIE VAN DE LEDEN WESTERVELD EN VAN DER MOLEN
Voorgesteld 19 februari 2020
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat er vorig jaar 328 aanvragen zijn gedaan voor de subsidieregeling voor onderwijsassistenten die naar de pabo willen gaan;
constaterende dat het omscholen van onderwijsassistenten die dat willen, kan bijdragen aan het tegengaan van het lerarentekort;
constaterende dat er voor onderwijsassistenten nauwelijks verkorte opleidingstrajecten zijn en dat zij vaak dus het hele opleidingstraject moeten doorlopen en dit onderwijsassistenten die het wel willen ontmoedigt;
overwegende dat er op regionaal en lokaal niveau wel een klein aantal specifieke trajecten zijn die maatwerk bieden zoals vrijstellingen voor onderwijsassistenten die hebben bewezen het niveau aan te kunnen;
verzoekt de regering, met de lerarenopleidingen in gesprek te gaan over het aanbod, met als doel dat er meer maatwerktrajecten komen voor onderwijsassistenten die docent willen worden,
en gaat over tot de orde van de dag.
Westerveld Van der Molen
kst-27923-397 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2020
Tweede Kamer, vergaderjaar 2019-2020, 27 923, nr. 397