Amendement Von Martels/Remco Dijkstra over een evaluatiebepaling - Wijziging van de Wegenverkeerswet 1994 in verband met de implementatie van richtlijn 2014/45/EU alsmede ter invoering van een registratie- en kentekenplicht voor landbouw- en bosbouwtrekkers, motorrijtuigen met beperkte snelheid, mobiele machines en aanhangwagens die uitsluitend bestemd zijn om daardoor te worden voortbewogen en het niet meer toelaten tot het verkeer van nieuwe motorrijtuigen met beperkte snelheid

Dit amendement i is onder nr. 8 toegevoegd aan wetsvoorstel 35188 - APK-, registratie- en kentekenplicht voor onder meer landbouw- en bosbouwtrekkers en verbod van nieuwe motorrijtuigen met beperkte snelheid i.

1.

Kerngegevens

Officiële titel Wijziging van de Wegenverkeerswet 1994 in verband met de implementatie van richtlijn 2014/45/EU alsmede ter invoering van een registratie- en kentekenplicht voor landbouw- en bosbouwtrekkers, motorrijtuigen met beperkte snelheid, mobiele machines en aanhangwagens die uitsluitend bestemd zijn om daardoor te worden voortbewogen en het niet meer toelaten tot het verkeer van nieuwe motorrijtuigen met beperkte snelheid; Amendement; Amendement van de leden Von Martels en Remco Dijkstra over een evaluatiebepaling
Document­datum 22-01-2020
Publicatie­datum 22-01-2020
Nummer KST351888
Kenmerk 35188, nr. 8
Externe link origineel bericht
Originele document in PDF

2.

Tekst

Tweede Kamer der Staten-Generaal

Vergaderjaar 2019-

2020

35 188

Nr. 8

Wijziging van de Wegenverkeerswet 1994 in verband met de implementatie van richtlijn 2014/45/EU alsmede ter invoering van een registratie- en kentekenplicht voor landbouw- en bosbouwtrekkers, motorrijtuigen met beperkte snelheid, mobiele machines en aanhangwagens die uitsluitend bestemd zijn om daardoor te worden voortbewogen en het niet meer toelaten tot het verkeer van nieuwe motorrijtuigen met beperkte snelheid

AMENDEMENT VAN DE LEDEN VON MARTELS EN REMCO DIJKSTRA

Ontvangen 22 januari 2020

De ondergetekenden stellen het volgende amendement voor:

Na artikel VIII wordt een artikel ingevoegd, luidende:

ARTIKEL VIIIa

Onze Minister van Infrastructuur en Waterstaat zendt binnen drie jaar na de inwerkingtreding van deze wet aan de Staten-Generaal een verslag over de doeltreffendheid en de effecten van deze wet in de praktijk, waarbij in het bijzonder aandacht besteed wordt aan de nalevingskosten.

Toelichting

De indieners stellen met dit amendement voor om een evaluatiebepaling in de wet op te nemen. De indieners stellen voor dat in deze evaluatie in ieder geval wordt ingegaan op de doeltreffendheid en de effecten van deze wet in de praktijk, waarbij specifiek wordt ingegaan op de nalevingskosten, te weten de financiële kosten, inhoudelijke nalevingskosten en administratieve lasten. Daarbij zal worden nagegaan of de werkelijke kosten overeenkomen met de verwachte kosten die zijn geschetst in het wetsvoorstel en of er onnodige kosten worden gemaakt. De indieners stellen tevens voor dat hierin wordt meegenomen of de toezegging in de nota naar aanleiding van het verslag wordt nageleefd dat het kenteken inderdaad geen opstap is gebleken naar extra belastingen. Tot slot stellen de indieners voor dat wordt geëvalueerd hoe wegbe-heerders zijn omgegaan met de aanpassing van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 in verband met de snelheidsverhoging

kst-35188-8 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2020

zodat in principe gebiedsontsluitingswegen en rondwegen vrij worden gegeven voor landbouwverkeer.

Von Martels Remco Dijkstra

Tweede Kamer, vergaderjaar 2019-2020, 35 188, nr. 8 2


 
 
 

3.

Meer informatie

 

4.

Parlementaire Monitor

Met de Parlementaire Monitor volgt u alle parlementaire dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.