Vacature bureaumanager 50PLUS

Met dank overgenomen van 50PLUS i, gepubliceerd op vrijdag 16 augustus 2019.

De politieke partij 50PLUS richt zich vooral op vraagstukken die van belang zijn voor ouderen: voorkomen van armoede op de oude dag, waardevast pensioen, bestrijden van leeftijdsdiscriminatie en een onbelemmerde toegang tot alle nodige vormen van zorg zijn enkele speerpunten. 50PLUS is vertegenwoordigd in de Tweede Kamer, de Eerste Kamer en in het Europees Parlement en heeft ook vele tientallen volksvertegenwoordigers in Provinciale Staten, gemeenteraden en waterschappen. 50PLUS kent twee neveninstellingen: het Wetenschappelijk Instituut en de Jan Nagel Foundation (internationale activiteiten). Beide zijn gehuisvest in het partijkantoor.

Voor het partijkantoor, dat in het centrum van Den Haag gevestigd is, zoeken wij een BUREAUMANAGER.

Het is een fulltime functie waarvoor salarisschaal 10BBRA van toepassing is.

Wat doet de bureaumanager?

  • leiding geven aan het (kleine) bureau
  • zorgen dat de ledenadministratie perfect verloopt
  • in overleg met extern administratiekantoor en accountant zorgen voor het goede verloop van financiële processen (betalingen, exploitatieoverzichten, begroting, jaarrekening etc.)
  • contact onderhouden met de leden van het hoofdbestuur van 50PLUS
  • voorbereiden, bijwonen en uitwerken van vergaderingen van het 50PLUS-bestuur
  • toezien op de uitvoering van bestuursbesluiten
  • adviseren van het bestuur
  • organisatie van periodieke ledenvergaderingen en andere bijeenkomsten
  • aanspreekpunt voor partijleden in het land over praktische kwesties
  • contact onderhouden met de collega’s werkzaam in het Parlement

Wat verwachten we van de nieuwe bureaumanager?

  • aantoonbare belangstelling voor politiek en begrip voor de gevoeligheden in het politieke milieu en verwantschap met 50PLUS en de achterban van deze partij
  • ervaring met leidinggeven in een kleine (verenigings-)organisatie met leden en vrijwilligers
  • oog voor de rolverdeling tussen partijbestuur en bureauleiding
  • kennis van geautomatiseerde ledenadministratie
  • verstand van begrotingen, exploitatieoverzichten en jaarrekeningen
  • uitstekende ICT-vaardigheden
  • een perfecte beheersing van de Nederlandse taal
  • een energieke levensstijl, stressbestendigheid en een flinke dosis humor
  • bereidheid om als dat nodig is op onregelmatige tijden te werken
  • bij voorkeur woonachtig in Den Haag of omgeving

Sollicitatiebrieven kunnen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.