Artikel 23 Grondwet, Den Haag - Hoofdinhoud
datum | 4 september 2019 10:15 - 14:15 |
---|---|
plaats | Den Haag |
locatie | Groen van Prinstererzaal (GROZ) i |
zaal | Groen van Prinstererzaal (GROZ) i |
toegankelijkheid | openbare vergadering |
organisatie | Tweede Kamercommissie voor Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) i |
HERZIENE CONVOCATIE
agendapunt met * toegevoegd
-
-
Genodigdenlijst
Details
Ronde I 10.15 - 11.40 uur
Profielorganisaties
-
-Verus (rk/pc), Berend Kamphuis
-
-VBS (alg. bijz.), Edward Moolenburgh
-
-VOS/ABB (openb.), Ronald Bloemers
-
-VGS (ref.), Kees de Groot
-
-ISBO (Islm.), Gökhan Çoban
-
-LVGS, Marnix Niemeijer
Ronde II 11.45 - 13.00 uur
Onderwijsjuristen/-specialisten
-
-Paul Zoontjens, emeritus hoogleraar onderwijsrecht Universiteit Tilburg en voorzitter Nederlands Centrum voor Onderwijsrecht (NCOR- NVOR)
-
-Stefan Philipsen, promovendus onderwijsrecht bij de Erasmus School of Law, werkt aan een juridisch proefschrift over de vrijheid van schoolstichting
-
-Miek Laemers, hoogleraar onderwijsrecht aan de VU
-
-Katinka Slump, jurist onderwijsrecht, gespecialiseerd in de rechtspositie van de onderwijsvrager: de leerling en student
-
-Zeki Arslan, onderwijsspecialist op het gebied van etnische minderheden
Ronde III 13.30 - 14.15 uur
Ouderorganisaties
-
-VOO (openb., scholen en ouders), Marco Frijlink
-
-Ouders van Waarde (rk/pc, ouders) (afgemeld)
-
-ROV (ref., ouders), Gerdien Lassche - van Grol
Doel: Antwoord op de vraag ‘Hoe past artikel 23 van de Grondwet in onze tijd?’
Mogelijke gesprekspunten:
-
1)Wat moet behouden blijven in het huidige systeem?
-
2)Wat kan aanscherping gebruiken? Welke aanscherping?
-
3)Wat moet veranderd (en verbeterd) worden en op welke wijze (oplossingen)?
-
-
-
Position papers
Te behandelen:
2019Z15980 Position paper d.d. 26 augustus 2019 - Position paper P. Zoontjes t.b.v. hoorzitting/rondetafelgesprek Artikel 23 Grondwet d.d. 4 september 2019
Besluit: Behandeld.
2019Z15951 Position paper d.d. 23 augustus 2019 - Position paper OUDERS VAN WAARDE t.b.v. hoorzitting/rondetafelgesprek Artikel 23 Grondwet d.d. 4 september 2019
Besluit: Behandeld.
2019Z16078 Position paper d.d. 28 augustus 2019 - Position paper VOO t.b.v. hoorzitting/rondetafelgesprek Artikel 23 Grondwet d.d. 4 september 2019
Besluit: Behandeld.
2019Z16074 Position paper d.d. 28 augustus 2019 - Position paper LVGS t.b.v. hoorzitting/rondetafelgesprek Artikel 23 Grondwet d.d. 4 september 2019
Besluit: Behandeld.
2019Z16073 Position paper d.d. 28 augustus 2019 - Position paper VOS/ABB t.b.v. hoorzitting/rondetafelgesprek Artikel 23 Grondwet d.d. 4 september 2019
Besluit: Behandeld.
2019Z16070 Position paper d.d. 28 augustus 2019 - Position paper VBS t.b.v. hoorzitting/rondetafelgesprek Artikel 23 Grondwet d.d. 4 september 2019
Besluit: Behandeld.
2019Z16113 Position paper d.d. 29 augustus 2019 - Postion paper Verus t.b.v. hoorzitting/rondetafelgesprek Artikel 23 Grondwet d.d. 4 september 2019
Besluit: Behandeld.
2019Z16160 Position paper d.d. 30 augustus 2019 - Position paper VGS t.b.v. hoorzitting/ rondetafelgesprek Artikel 23 Grondwet d.d. 4 september 2019
Besluit: Behandeld.
2019Z16224 Position paper d.d. 3 september 2019 - Position paper Advies Onderwijsrecht t.b.v. hoorzitting/rondetafelgesprek Artikel 23 Grondwet d.d. 4 september 2019
Besluit: Behandeld.
Bijlage
Dossier 'Leids Initiatief voor Educatie' van Advies Onderwijsrecht
2019Z16223 Position paper d.d. 3 september 2019 - Position paper ROV t.b.v. hoorzitting/rondetafelgesprek Artikel 23 Grondwet d.d. 4 september 2019
Besluit: Behandeld.
2019Z16780 Position paper d.d. 9 september 2019 - Position paper M. Laemers t.b.v. hoorzitting/rondetafelgesprek Artikel 23 Grondwet d.d. 4 september 2019
Bijlagen
Inhoudsopgave
Deze Tweede Kamercommissie i voert overleg met de bewindslieden van OCW i over
-
-onderwijsaangelegenheden (leraren, inspectie, financiering)
-
-het wetenschapsbeleid
-
-cultuurbeleid (monumenten, erfgoed, letteren, bibliotheekwezen)
-
-mediabeleid
-
-emancipatiebeleid