Gewijzigde motie Westerveld/Kwint (ter vervanging van 31497-321) - Passend onderwijs - Hoofdinhoud
Deze gewijzigde motie is onder nr. 329 toegevoegd aan dossier 31497 - Passend onderwijs.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Passend onderwijs; Motie (gewijzigd/nader); Gewijzigde motie van de leden Westerveld en Kwint (t.v.v. 31497-321) |
---|---|
Documentdatum | 04-07-2019 |
Publicatiedatum | 05-07-2019 |
Nummer | KST31497329 |
Kenmerk | 31497, nr. 329 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2018-
2019
GEWIJZIGDE MOTIE VAN DE LEDEN WESTERVELD EN KWINT TER VERVANGING VAN DIE GEDRUKT ONDER NR. 321
Voorgesteld 4 juli 2019
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat er een leerplicht is, maar dat die vaak wordt ondermijnd door de vrijstellingen in de wet en er daardoor veel kinderen thuiszitten,
overwegende dat het VN -Verdrag inzake de rechten van personen met een handicap stelt dat iedereen recht heeft op onderwijs,
constaterende dat dit kabinet gaat onderzoeken op welke wijze het leerrecht van kinderen wettelijk kan worden vastgelegd,
verzoekt de regering, bij dit onderzoek ook te kijken naar wat nodig is om striktere eisen te stellen aan de wettelijke mogelijkheid tot vrijstelling van de leerplicht en de Kamer voor de eindevaluatie passend onderwijs te informeren,
en gaat over tot de orde van de dag
Westerveld
Kwint
kst-31497-329 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2019
Tweede Kamer, vergaderjaar 2018-2019, 31 497, nr. 329