Reactie van: P.V. Zonneveld bij: Herzien concept AMvB Verkeerverdelingsregel tussen Amsterdam Airport Schiphol (AAS) en Lelystad Airport (LA)

1.

Kerngegevens

Officiële titel Reactie van: P.V. Zonneveld bij: Herzien concept AMvB Verkeerverdelingsregel tussen Amsterdam Airport Schiphol (AAS) en Lelystad Airport (LA)
Document­datum 01-02-2019
Publicatie­datum 02-02-2019
Van P.V. Zonneveld

2.

Tekst

Vraag1 Hebt u vragen of opmerkingen? Op alle onderdelen en de toelichting kan worden gereageerd.

Hoewel ik in beginsel voorstander van de uitbreiding van vliegveld Lelystad tot commerciële luchthaven ben vind ik wel dat hierbij geluidsoverlast voor de omwonenden zo veel mogelijk moet worden voorkomen. Daarom wil ik een aantal voorstellen doen:

  • Lelystad Airport mag alleen toegankelijk zijn voor de nieuwste generatie vliegtuigen (Boeing 737MAX en Airbus A320NEO) die aanzienlijk minder lawaai produceren dan de oudere generaties vliegtuigen.
  • Laagvliegen moet zo veel mogelijk voorkomen worden, de aanvlieg- en vertrekroutes moeten zodanig worden ingericht dat de toestellen zo kort mogelijk in de vanaf de grond hoorbare hoogten verkeren.

Met deze twee voorwaarden kan Lelystad een van de stilste en zuinigste luchthavens van Europa worden waar andere luchthavens een voorbeeld aan kunnen nemen.

 
 
 

3.

Meer informatie

 

4.

Parlementaire Monitor

Met de Parlementaire Monitor volgt u alle parlementaire dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.