Reactie van: m. zondervan bij: Wetsvoorstel kleine klassen

1.

Kerngegevens

Officiële titel Reactie van: m. zondervan bij: Wetsvoorstel kleine klassen
Document­datum 07-01-2016
Publicatie­datum 21-02-2018
Van m. zondervan

2.

Tekst

Vraag1 Wat is uw reactie op het voorstel?

Uitstekend, het is waar dat in het hele neoliberale beleid de zaken slechts op papier lijken te zijn geregeld, maar helaas is de werkelijkheid een heel andere waarheid. Bijna niets werkt, alle ministeries hebben enorme doofpotten, het O.M., Defensie en E.Z. voorop, allemaal in dienst van grote industrie, de verantwoordelijkheid van een regering voor onderwijs, gezondheidszorg, huisvesting, openbaar vervoer, rechtstaat bereikbaar voor iedereen, kortom beleid in het algemeen belang, uw belofte op de grondwet, wordt al sinds Lubbers 1 -het begin van de neoliberalen in Nederland- met voeten getreden.

Noem neoliberalen alsjeblieft geen liberalen meer, zij zijn net zo erg als de republikeinse rampzalige beleidsmakers onder george bush. Wij willen niet op Amerika lijken, wij zijn geen Amerikanen, wij zijn Europeanen. Ondertussen hebben criminelen vaste voet verworven in de bovenwereld, waaronder vele "captains of industrie" en foute managers in ministeries en kabinet. Waar Nederland oorlog voert wordt niet eens bepaald door de regering en tweede kamer, maar door zeer vermogende families in deze wereld. Als we dat vermogen zouden verdelen over alle aardbewoners krijgt elk mens 36 miljoen E. De heersende politiek is verrot. Geen wonder dat nergens mensen een regering nog vertrouwen. Wel al deze zaken spelen ook in het onderwijs.

Vraag2 Heeft u nog suggesties of eventuele verbeteringen vanuit de onderwijspraktijk?

In Frankrijk wordt nog steeds klassikaal les gegeven.Zij krijgen al folosofie op de lagere school. Kennen hun geschiedenis, dichters en schrijvers en andere culturen zeer goed. In Nederland moet alles speels, warrig en doorelkaar met veel te veel lawaai, gewerkt worden, met als resultaat dat parate kennis helemaal verdwijnt, en als ik sommige kamerleden hoor debatteren, al is verdwenen. Alle onderwijs hoort weer gratis te worden, met een levenlang betere inkomsten voor de schatkist als gevolg. Wat ze in Scandinavie altijd al hebben begrepen.

 
 
 

3.

Meer informatie

 

4.

Parlementaire Monitor

Met de Parlementaire Monitor volgt u alle parlementaire dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.