Reactie van: Montessorischool Cascade (leerkracht basisonderwijs s slagt) bij: Wetsvoorstel kleine klassen

1.

Kerngegevens

Officiële titel Reactie van: Montessorischool Cascade (leerkracht basisonderwijs s slagt) bij: Wetsvoorstel kleine klassen
Document­datum 17-01-2016
Publicatie­datum 21-02-2018
Van Montessorischool Cascade (leerkracht basisonderwijs s slagt)

2.

Tekst

Vraag1 Wat is uw reactie op het voorstel?

Mijn eerste reactie is het gevoel van erkenning. Dit kan zo niet langer. De klassen zijn te groot met ook de invoering van het passend onderwijs. Dit moet snel veranderen want anders denk ik dat het ziekteverzuim onder de leerkrachten toe neemt en de kwaliteit van het onderwijs fors achteruit gaat.

Vraag2 Heeft u nog suggesties of eventuele verbeteringen vanuit de onderwijspraktijk?

Ja. Binnen het onderwijs lopen veel mensen 'los' rond zoals ambulant begeleiders, medewerkers passend onderwijs, mensen die leraren coachen, bureaus van remedial teachers die hun inbreng geven etc. Als leerkracht ondervind ik alleen maar hinder en irritatie van deze mensen, vooral van ambulant begeleiders. Ze vinden er allemaal iets van en bezorgen je alleen maar meer werk terwijl de leerling er over het algemeen neit beter van wordt. Het is alleen maar voor de dossiervorming. De leerkracht weet zelf heel goed hoe het met zijn/haar leerling gaat. Mijn voorstel zou zijn om deze mensen weg te bezuinigen en met het geld dat vrij komt in iedere groep een onderwijsassistent of klassenassistent neer te zetten zodat de leerkracht zijn tijd puur aan onderwijs kan besteden.

 
 
 

3.

Meer informatie

 

4.

Parlementaire Monitor

Met de Parlementaire Monitor volgt u alle parlementaire dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.