Bahram ziet Abraham, Amsterdam

datum 11 oktober 2017 20:00
plaats Amsterdam
locatie Pakhuis De Zwijger Toon locatie
zaal studio
organisatie Pakhuis De Zwijger

Op 12 oktober 2017 wordt journalist Bahram Sadeghi 50. Maar wat betekent die leeftijd voor een man in Nederland? Vier maanden geleden begon hij met een zoektocht die hem via zijn eigen huisarts en de job-consulent langs de voetbalvelden van Walking Football naar de 300 leden van de Stichting Abrahamsdag bracht. Nu presenteert hij de resultaten van zijn onderzoek. Ben je benieuwd naar wat de cijfers over vijftigers zeggen? Of wat de arbeidsmogelijkheden zijn van Abraham? Vier dit verjaardagsfeestje mee!

Met onder anderen

Bahram Sadeghi

Journalist

Jan Latten

CBS Hoofddemograaf en Hoogleraar Sociale Demografie, UvA

Pernille Kok-Jensen

Trend Director bij MARE

Arjan in ’t Veld

Oprichter Bureau Vijftig

Tof Thissen

Algemeen directeur UWV WERKbedrijf at UWV

John Doornik

International Casting Director

  • Jan Latten is bijzonder hoogleraar sociale demografie en hoofddemograaf bij het CBS. Zijn belangstelling gaat uit naar trends in relatievorming zoals de toenemende diversiteit in gezinsvormen, het stijgende aantal alleenstaanden en de gevolgen daarvan.
  • Pernille Jensen is Trend Director bij MARE en deed onderzoek naar de marketingkansen van vijftigers. Samen met Delta Marktonderzoek introduceerde MARE ‘HELLO QUINTASTICS’ - De vele gezichten van vijftigers’ waarin ze laten zien dat vijftigers niet oud zijn en midden in het leven staan.
  • Arjan in ’t Veld is oprichter van Bureauvijftig, een adviesbureau voor 50+ marketing en communicatie. Bureauvijftig brengt voor bedrijven, instanties en organisaties het gedrag van vijftigers in kaart om deze groep beter te bereiken.
  • Tof Thissen is directeur van de divisie WERKbedrijf van UWV. Thissen was tien jaar lang lid van de Eerste Kamer voor Groenlinks en was onder meer wethouder sociale zaken in Roermond.
  • John Doornik is oprichter van John Doornik Casting. Het bureau cast commercials, films en fotografie en heeft al veel prijswinnende commercials gecast, zoals ‘Walking closet’ voor Heineken, Volkswagen ‘Das Hund’, KPN ‘Goeiemoggel’ en Telfort ‘Ex miljonair’.

Steeds meer lichtpuntjes voor vijftigplussers

In deze column spreekt Rob Witjes over de arbeidsmarkt en baanperspectief voor vijftigplussers.


1.

Meer over...