Motie Van Meenen/Ypma over leraren de ruimte geven voor verbreding, verdieping en onderwijsvernieuwing - Primair Onderwijs
Deze motie1 is onder nr. 315 toegevoegd aan dossier 31293 - Primair Onderwijs.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Primair Onderwijs; Motie; Motie van de leden Van Meenen en Ypma over leraren de ruimte geven voor verbreding, verdieping en onderwijsvernieuwing |
---|---|
Documentdatum | 01-06-2016 |
Publicatiedatum | 01-06-2016 |
Nummer | KST31293315 |
Kenmerk | 31293, nr. 315 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
31 293 Primair Onderwijs
Nr. 315 MOTIE VAN DE LEDEN VAN MEENEN EN YPMA
Voorgesteld 1 juni 2016
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende dat het voor de ontwikkeling van onderwijsvernieuwing van groot belang is dat docenten in het basisonderwijs en voortgezet onderwijs voldoende tijd hebben om dit op een hoog niveau vorm te geven;
spreekt uit te streven naar een maximaal aantal lesuren van twintig per (fulltime) docent voor het voortgezet onderwijs en acht dagdelen voor een (fulltime) docent in het primair onderwijs;
verzoekt de regering, in overleg met het onderwijsveld hiertoe voorstellen uit te werken, inclusief financiële consequenties en consequenties voor leerlingen, waardoor leraren tijd en ruimte krijgen om zich te verbeteren, verbreden, verdiepen en vorm te geven aan onderwijsvernieuwing,
en gaat over tot de orde van de dag.
Van Meenen
Ypma
Met de Parlementaire Monitor volgt u alle parlementaire dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.
- 1.In een motie staat een vraag of verzoek van één of meerdere Tweede- of Eerste Kamerleden aan de regering. Deze wordt vooraf gegaan door een standaard aanhef en een opsomming van overwegingen en constateringen. Iedere motie begint met de woorden 'De Kamer, gehoord de beraadslaging'. Ieder deel van de opsomming begint met woorden als 'constaterende dat' of 'overwegende dat'. Na deze opsomming volgt de uiteindelijke vraag of het verzoek.