Brief regering; Toezichtkader voortgezet onderwijs 2013 - Voortgezet Onderwijs

Deze brief is onder nr. 265 toegevoegd aan dossier 31289 - Voortgezet Onderwijs.

1.

Kerngegevens

Officiële titel Voortgezet Onderwijs; Brief regering; Toezichtkader voortgezet onderwijs 2013
Document­datum 20-10-2015
Publicatie­datum 20-10-2015
Nummer KST31289265
Kenmerk 31289, nr. 265
Externe link origineel bericht
Originele document in PDF

2.

Tekst

31 289 Voortgezet Onderwijs

Nr. 265 BRIEF VAN DE STAATSSECRETARIS VAN ONDERWIJS, CULTUUR EN WETENSCHAP

Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Den Haag, 12 oktober 2015

Hierbij ontvangt u een wijziging van het toezichtkader voortgezet onderwijs 2013, dat met ingang van 1 januari 2013 van kracht is geworden1. Conform de wettelijke voorschriften in artikel 13 van de Wet op het onderwijstoezicht is deze wijziging na overleg met vertegenwoordigers van het onderwijs vastgesteld door de Inspecteur-generaal en door mij goedgekeurd.

De aanpassingen betreffen klein onderhoud van het waarderingskader. Het zijn voornamelijk aanpassingen die voortvloeien uit wetswijzigingen. Indicatoren op het gebied van sociale opbrengsten, schoolklimaat, onderwijstijd, leraarschap en financiële continuïteit zijn in lijn gebracht met wetgeving en financiële kaders.

Deze aanpassingen staan los van de herziening van het toezichtkader dat de Inspectie van het Onderwijs ontwikkelt en dat vorm gaat geven aan de voorgenomen vernieuwing van het toezicht. Dit kader is nog volop in ontwikkeling en wordt uitgeprobeerd in pilots die lopen tot de zomer van 2016.

De Staatssecretaris van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, S. Dekker

Noot 1

Raadpleegbaar via www.tweedekamer.nl


3.

Bijlagen

 
 
 

4.

Meer informatie

 

5.

Parlementaire Monitor

Met de Parlementaire Monitor volgt u alle parlementaire dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.