Conversatie met een virtuele medewerker

Met dank overgenomen van M.M. (Margreet) de Boer i, gepubliceerd op donderdag 17 mei 2012, 1:35.

Mijn zoon is zijn NS abonnement verloren. Ik hoopte via de NS site een nieuwe aan te kunnen vragen, en kwam terecht bij de mogelijkheid een vraag te stellen aan de virtuele medewerker. Dat moest gaan lukken dacht ik. Het leverde de volgende conversatie op:

Stel uw vraag aan onze Virtuele Medewerker

NS zegt:Welkom bij de Klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?

U zegt:ik ben mijn abonnement verloren

NS zegt:Over welk vervoerbewijs gaat het?

U zegt:voordeelurenabonnement

NS zegt:Begrijp ik het goed dat u meer wilt weten over een Voordeelurenabonnement?

U zegt:nee

NS zegt:Hmm. Sorry, dat snapte ik even niet. Ik zou graag nog een keer van u willen horen waarmee ik u van dienst kan zijn.

U zegt:wat moet ik doen als ik mijn abonnement ben verloren

NS zegt:Heeft u het over een Voordeelurenabonnement?

U zegt:ja

NS zegt:Sorry, dat snapte ik even niet. Mag ik nog een keer vragen waar het over gaat?

U zegt:ja dag

NS zegt:Tot ziens!

Geef mij toch maar een medewerker van vlees en bloed