COM(2007)727 - Evaluatie van de Lamfalussy-procedure Bevorderen van de toezichtconvergentie
Dit is een beperkte versie
U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de Parlementaire Monitor.
Inhoudsopgave
officiële titel
Mededeling van de Commissie - Evaluatie van de Lamfalussy-procedure Bevorderen van de toezichtconvergentieofficiële Engelstalige titel
Communication from the Commission - Review of the Lamfalussy process - Strengthening supervisory convergenceRechtsinstrument | Mededeling |
---|---|
COM-nummer23 | COM(2007)727 ![]() ![]() |
Extra COM-nummers | COM(2007)727 |
Celex-nummer26 | 52007DC0727 |
Document | 20-11-2007 |
---|---|
Online publicatie | 20-11-2007 |
Van deze pagina bestaat een uitgebreide versie met de stand van zaken van het dossier, de juridische context, een overzicht van verwante dossiers, de betrokken Europese organisaties (denk aan directoraten-generaal van de Europese Commissie, EP-commissies en Raadsformaties) en personen (denk aan eurocommissarissen en Europarlementariërs) en tot slot documenten van het Europees Parlement, de Raad van Ministers en de Europese Commissie.
De uitgebreide versie is beschikbaar voor betalende gebruikers van de EU Monitor van PDC Informatie Architectuur.
Met de EU Monitor volgt u alle Europese dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.
De EU Monitor is ook beschikbaar in het Engels.
- 1.Besluiten 2001/527/EG, 2004/5/EG en 2004/6/EG van de Commissie tot instelling van respectievelijk het CEER, het CEBT en het CETVB.
- 2.EP-verslag 'Betere regelgeving in de Europese Unie' (A6-0273/2007), paragrafen 18 en 19.
- 4.Resolutie over het beleid op het gebied van financiële diensten (2007)0338.
- 5.De Commissie heeft eenzelfde bepaling opgenomen in het voorstel betreffende Solvency II (artikel 30).
- 6.Zie: -->
- 8.Het CETVB dient te bemiddelen tussen toezichthouders wanneer zij geen overeenstemming kunnen bereiken over de validatie van een intern risicomodel van een verzekeringsonderneming; het comité kan bindende besluiten nemen om de autoriteit aan te wijzen die de functie en verantwoordelijkheden van de 'groepstoezichthouder' van een grensoverschrijdende verzekeringsgroep op zich dient te nemen.
- 9.De door het CEBT bewerkstelligde mate van toezichtconvergentie werd door de sector als veeleer onbevredigend bestempeld (2006/2007 CEBS Performance Assessment Online Study).
- 10.Deze wordt 'consoliderend toezichthouder' genoemd in de RKV, 'coördinator' in de Richtlijn Financiële Conglomeraten en 'groepstoezichthouder' in het Solvency II-voorstel.
- 12.Besluiten 2001/527/EG, 2004/5/EG en 2004/6/EG van de Commissie tot instelling van respectievelijk het CEER, het CEBT en het CETVB.
- 13.EP-verslag 'Betere regelgeving in de Europese Unie' (A6-0273/2007), paragrafen 18 en 19.
- 15.Resolutie over het beleid op het gebied van financiële diensten (2007)0338.
- 16.De Commissie heeft eenzelfde bepaling opgenomen in het voorstel betreffende Solvency II (artikel 30).
- 17.Zie: -->
- 19.Het CETVB dient te bemiddelen tussen toezichthouders wanneer zij geen overeenstemming kunnen bereiken over de validatie van een intern risicomodel van een verzekeringsonderneming; het comité kan bindende besluiten nemen om de autoriteit aan te wijzen die de functie en verantwoordelijkheden van de 'groepstoezichthouder' van een grensoverschrijdende verzekeringsgroep op zich dient te nemen.
- 20.De door het CEBT bewerkstelligde mate van toezichtconvergentie werd door de sector als veeleer onbevredigend bestempeld (2006/2007 CEBS Performance Assessment Online Study).
- 21.Deze wordt 'consoliderend toezichthouder' genoemd in de RKV, 'coördinator' in de Richtlijn Financiële Conglomeraten en 'groepstoezichthouder' in het Solvency
- 23.De Europese Commissie kent nummers toe aan officiële documenten van de Europese Unie. De Commissie maakt onderscheid in een aantal typen documenten door middel van het toekennen van verschillende nummerseries. Het onderscheid is gebaseerd op het soort document en/of de instelling van de Unie van wie het document afkomstig is.
- 24.De Raad van de Europese Unie kent aan wetgevingsdossiers een uniek toe. Dit nummer bestaat uit een vijfcijferig volgnummer gevolgd door een schuine streep met de laatste twee cijfers van het jaartal, bijvoorbeeld 12345/00 - een document met nummer 12345 uit het jaar 2000.
- 25.Het interinstitutionele nummer is een nummerreeks die binnen de Europese Unie toegekend wordt aan voorstellen voor regelgeving van de Europese Commissie.
Binnen de Europese Unie worden nog een aantal andere nummerseries gebruikt. Iedere instelling heeft één of meerdere sets documenten met ieder een eigen nummering. Die reeksen komen niet overeen met elkaar of het interinstitutioneel nummer.
- 26.Deze databank van de Europese Unie biedt de mogelijkheid de actuele werkzaamheden (workflow) van de Europese instellingen (Europees Parlement, Raad, ESC, Comité van de Regio's, Europese Centrale Bank, Hof van Justitie enz.) te volgen. EURlex volgt alle voorstellen (zoals wetgevende en begrotingsdossiers) en mededelingen van de Commissie, vanaf het moment dat ze aan de Raad of het Europees Parlement worden voorgelegd.
- 27.Als dag van bekendmaking van een Europees besluit geldt de dag waarop het besluit in het Publicatieblad wordt bekendgemaakt, en daardoor in alle officiële talen van de Europese Unie bij het Publicatiebureau beschikbaar is.