Verordening 1999/1069 - Aanpassing van Verordening 3922/91 aan de wetenschappelijke en technische vooruitgang

Dit is een beperkte versie

U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de EU Monitor.

1.

Stand van zaken

Deze verordening was geldig van 15 juni 1999 tot 17 januari 2001.

2.

Kerngegevens

officiële titel

Verordening (EG) nr. 1069/1999 van de Commissie van 25 mei 1999 tot aanpassing van Verordening (EEG) nr. 3922/91 van de Raad aan de wetenschappelijke en technische vooruitgang

officiële Engelstalige titel

Commission Regulation (EC) No 1069/1999 of 25 May 1999 adapting to scientific and technical progress Council Regulation (EEC) No 3922/91
 
Rechtsinstrument Verordening
Wetgevingsnummer Verordening 1999/1069
Celex-nummer i 31999R1069

3.

Key dates

Document 25-05-1999
Bekendmaking in Publicatieblad 26-05-1999; PB L 130 p. 16-17
Inwerkingtreding 15-06-1999; in werking datum publicatie + 20 zie art 2
Einde geldigheid 17-01-2001; stilzwijgende opheffing door 32000R2871

4.

Wettekst

Avis juridique important

|

5.

31999R1069

Verordening (EG) nr. 1069/1999 van de Commissie van 25 mei 1999 tot aanpassing van Verordening (EEG) nr. 3922/91 van de Raad aan de wetenschappelijke en technische vooruitgang (Voor de EER relevante tekst)

Publicatieblad Nr. L 130 van 26/05/1999 blz. 0016 - 0017

VERORDENING (EG) Nr. 1069/1999 VAN DE COMMISSIE

van 25 mei 1999

tot aanpassing van Verordening (EEG) nr. 3922/91 van de Raad aan de wetenschappelijke en technische vooruitgang

(Voor de EER relevante tekst)

DE COMMISSIE VAN DE EUROPESE GEMEENSCHAPPEN,

Gelet op het Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap,

Gelet op Verordening (EEG) nr. 3922/91 van de Raad van 16 december 1991 inzake de harmonisatie van technische voorschriften en administratieve procedures op het gebied van de burgerluchtvaart(1), laatstelijk gewijzigd bij Verordening (EG) nr. 2176/96(2), inzonderheid op artikel 11,

  • (1) 
    Overwegende dat overeenkomstig Verordening (EEG) nr. 3922/91 de Commissie de ingevolge de wetenschappelijke en technische vooruitgang vereiste wijzigingen aanbrengt in de in bijlage II vermelde gemeenschappelijke technische voorschriften en administratieve procedures en dat het momenteel passend is dergelijke wijzigingen, met name ter verbetering van de veiligheidseisen, aan te brengen;
  • (2) 
    Overwegende dat JAR 1 - "Definities" gewijzigd is, teneinde er bijkomende definities met betrekking tot het commerciële luchtvervoer in op te nemen;
  • (3) 
    Overwegende dat JAR 22 - "Zweefvliegtuigen en motorzweefvliegtuigen" gewijzigd is teneinde het begrip autonome motorzweefvliegtuigen te introduceren en de verschillende onderafdelingen van deze JAR bij te werken;
  • (4) 
    Overwegende dat JAR 25 - "Grote vliegtuigen" gewijzigd is teneinde er overeengekomen wijzigingen van de equivalente Amerikaanse regelgeving (FAR 25), alsmede bijgewerkte voorschriften die het resultaat zijn van harmonisatieactiviteiten van de JAA/FAA in op te nemen en de voorschriften inzake de APU en de automatische piloot te verbeteren;
  • (5) 
    Overwegende dat JAR AWO - "Exploitatie onder alle weersomstandigheden" is bijgewerkt teneinde er nieuwe voorschriften in op te nemen, onder andere met betrekking tot naderen en landen met één uitgevallen motor;
  • (6) 
    Overwegende dat JAR E - "Motoren" gewijzigd is om er bijgewerkte voorschriften die het resultaat zijn van harmonisatieactiviteiten van de FAA/JAA in op te nemen en de samenhang met JAR 21 en andere JAR's te verbeteren;
  • (7) 
    Overwegende dat JAR P - "Propellers" gewijzigd is om deze in overeenstemming te brengen met JAR 21;
  • (8) 
    Overwegende dat JAR APU - "Hulpaggregaten" gewijzigd is om deze in overeenstemming te brengen met JAR 21;
  • (9) 
    Overwegende dat JAR TSO - "Orders technische normen" gewijzigd is om bestaande TSO's te herzien en nieuwe TSO's (bijvoorbeeld cockpit voice recorders) op te nemen;
  • (10) 
    Overwegende dat de in deze verordening vervatte maatregelen in overeenstemming zijn met het advies van het Regelgevend Comité voor de veiligheid van de luchtvaart(3),

HEEFT DE VOLGENDE VERORDENING VASTGESTELD:

Artikel 1

Bijlage II bij Verordening (EEG) nr. 3922/91 wordt vervangen door de bijlage bij deze verordening.

Artikel 2

Deze verordening treedt in werking op de twintigste dag volgende op die van haar bekendmaking in het Publicatieblad van de Europese Gemeenschappen.

Deze verordening is verbindend in al haar onderdelen en is rechtstreeks toepasselijk in elke lidstaat.

Gedaan te Brussel, 25 mei 1999.

Voor de Commissie

Neil KINNOCK

Lid van de Commissie

  • (1) 
    PB L 373 van 31.12.1991, blz. 4.
  • (2) 
    PB L 291 van 14.11.1996, blz. 15.
  • (3) 
    Schriftelijke raadpleging van het Regelgevend Comité voor de veiligheid van de luchtvaart van 4 februari 1999.

BIJLAGE

"BIJLAGE II

Lijst van de vigerende codes met de in artikel 3...


Lees meer

Deze wettekst is overgenomen van EUR-Lex.

 

6.

Bronnen en disclaimer

Zie voor uitgebreidere informatie eventueel ook de volgende voor dit dossier gebruikte bronnen:

Dit dossier wordt iedere nacht automatisch samengesteld op basis van bovenstaande dossiers. Hierbij is aan de technische programmering veel zorg besteed. Een garantie op de juistheid van de gebruikte bronnen en het samengestelde resultaat kan echter niet worden gegeven.

 

7.

Uitgebreide versie

Van deze pagina bestaat een uitgebreide versie met de juridische context, de Europese rechtsgrond, een overzicht van verwante dossiers en de betrokken zaken van het Europees Hof van Justitie.

De uitgebreide versie is beschikbaar voor betalende gebruikers van de EU Monitor van PDC Informatie Architectuur.

8.

EU Monitor

Met de EU Monitor volgt u alle Europese dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.

De EU Monitor is ook beschikbaar in het Engels.