Verordening 1996/2176 - Aanpassing van Verordening 3922/91 aan de wetenschappelijke en technische vooruitgang

Dit is een beperkte versie

U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de EU Monitor.

1.

Stand van zaken

Deze verordening was geldig van 4 december 1996 tot 14 juni 1999.

2.

Kerngegevens

officiële titel

Verordening (EG) nr. 2176/96 van de Commissie van 13 november 1996 tot aanpassing van Verordening (EEG) nr. 3922/91 van de Raad aan de wetenschappelijke en technische vooruitgang

officiële Engelstalige titel

Commission Regulation (EC) No 2176/96 of 13 November 1996 amending to scientific and technical progress Council Regulation (EEC) No 3922/91
 
Rechtsinstrument Verordening
Wetgevingsnummer Verordening 1996/2176
Celex-nummer i 31996R2176

3.

Key dates

Document 13-11-1996
Bekendmaking in Publicatieblad 14-11-1996; PB L 291 p. 15-16
Inwerkingtreding 04-12-1996; in werking datum publicatie + 20 zie art 2
Einde geldigheid 14-06-1999; stilzwijgende opheffing door 399R1069

4.

Wettekst

Avis juridique important

|

5.

31996R2176

Verordening (EG) nr. 2176/96 van de Commissie van 13 november 1996 tot aanpassing van Verordening (EEG) nr. 3922/91 van de Raad aan de wetenschappelijke en technische vooruitgang (Voor de EER relevante tekst)

Publicatieblad Nr. L 291 van 14/11/1996 blz. 0015 - 0016

VERORDENING (EG) Nr. 2176/96 VAN DE COMMISSIE van 13 november 1996 tot aanpassing van Verordening (EEG) nr. 3922/91 van de Raad aan de wetenschappelijke en technische vooruitgang (Voor de EER relevante tekst)

DE COMMISSIE VAN DE EUROPESE GEMEENSCHAPPEN,

Gelet op het Verdrag tot oprichting van de Europese Gemeenschap,

Gelet op Verordening (EEG) nr. 3922/91 van de Raad van 16 december 1991 inzake de harmonisatie van technische voorschriften en administratieve procedures op het gebied van de burgerluchtvaart (1), inzonderheid op artikel 11,

Overwegende dat overeenkomstig Verordening (EEG) nr. 3922/91 de Commissie de ingevolge de wetenschappelijke en technische vooruitgang vereiste wijzigingen aanbrengt in de in bijlage II vermelde gemeenschappelijke technische voorschriften en administratieve procedures en dat het momenteel passend is dergelijke wijzigingen, met name ter verbetering van de veiligheidseisen, aan te brengen;

Overwegende dat JAR 1 - "Definities" gewijzigd is, teneinde de verwijzing naar het document met de JAA-regelingen en de lijst van de betrokken partijen bij te werken en bepaalde definities te verduidelijken;

Overwegende dat JAR 22 - "Zweefvliegtuigen en motorzweefvliegtuigen" gewijzigd is teneinde nader te preciseren dat deze regelgeving niet van toepassing is op deltavliegers en ultralichte vliegtuigen;

Overwegende dat JAR 25 - "Grote vliegtuigen" gewijzigd is teneinde er overeengekomen wijzigingen van de equivalente Amerikaanse regelgeving (FAR 25), alsmede strengere eisen inzake de veiligheid van de passagiersruimte, de constructie, het bedrijf en het systeemontwerp, in op te nemen;

Overwegende dat JAR APU - "Hulpaggregaten" gewijzigd is om er een verwijzing naar toelichtende documenten (AMJ) in op te nemen aan de hand waarvan de voorschriften beter kunnen worden begrepen en toegepast;

Overwegende dat JAR E - "Motoren" gewijzigd is om er strengere eisen met betrekking tot inslag/opzuigen van vreemd materiaal en de gevolgen van compressor-, fan- en/of asbeschadiging in op te nemen;

Overwegende dat JAR VLA - "Zeer lichte vliegtuigen" gewijzigd is teneinde nader te preciseren dat deze regelgeving niet van toepassing is op deltavliegers en ultralichte vliegtuigen;

Overwegende dat de in deze verordening vervatte maatregelen in overeenstemming zijn met het advies van het Aviation Safety Regulations Committee (Comité Luchtvaartveiligheidsvoorschriften) (2),

HEEFT DE VOLGENDE VERORDENING VASTGESTELD:

Artikel 1

Bijlage II van Verordening (EEG) nr. 3922/91 wordt vervangen door de bijlage van deze verordening.

Artikel 2

Deze verordening treedt in werking op de twintigste dag volgende op die van haar bekendmaking in het Publikatieblad van de Europese Gemeenschappen.

Deze verordening is verbindend in al haar onderdelen en is rechtstreeks toepasselijk in elke Lid-Staat.

Gedaan te Brussel, 13 november 1996.

Voor de Commissie

Neil KINNOCK

Lid van de Commissie

  • (1) 
    PB nr. L 373 van 31. 12. 1991, blz. 4.
  • (2) 
    Vergadering van het Aviation Safety Regulations Committee op 2 juli 1996 te Brussel.

BIJLAGE

"BIJLAGE

Lijst van de vigerende codes met de in artikel 3 bedoelde gemeenschappelijke technische voorschriften en administratieve procedures

  • 1. 
    Algemeen en procedures

>RUIMTE VOOR DE TABEL>

  • 2. 
    Typecertificering van produkten en componenten

>RUIMTE VOOR DE TABEL>


Lees meer

Deze wettekst is overgenomen van EUR-Lex.

 

6.

Bronnen en disclaimer

Zie voor uitgebreidere informatie eventueel ook de volgende voor dit dossier gebruikte bronnen:

Dit dossier wordt iedere nacht automatisch samengesteld op basis van bovenstaande dossiers. Hierbij is aan de technische programmering veel zorg besteed. Een garantie op de juistheid van de gebruikte bronnen en het samengestelde resultaat kan echter niet worden gegeven.

 

7.

Uitgebreide versie

Van deze pagina bestaat een uitgebreide versie met de juridische context, de Europese rechtsgrond, een overzicht van verwante dossiers en de betrokken zaken van het Europees Hof van Justitie.

De uitgebreide versie is beschikbaar voor betalende gebruikers van de EU Monitor van PDC Informatie Architectuur.

8.

EU Monitor

Met de EU Monitor volgt u alle Europese dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.

De EU Monitor is ook beschikbaar in het Engels.