Bijlagen bij COM(2024)460 - Proposal for a COUNCIL DECISION on providing short-term macro-financial assistance to the Arab Republic of Egypt

Dit is een beperkte versie

U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de EU Monitor.

annex-nl.docx">bijlage bij het financieel memorandum (bijlage 5 bij het besluit van de Commissie betreffende de interne uitvoeringsvoorschriften voor de afdeling “Commissie” van de algemene begroting van de Europese Unie), te uploaden in DECIDE met het oog op overleg tussen de diensten.

in miljoenen euro’s (tot op drie decimalen)

Jaar
2024
Jaar
2025
Jaar
2026
Jaar
2027
TOTAAL
DG: ECFIN
□ Personele middelen1,4241,4241,4241,4245,696
□ Andere administratieve uitgaven0,0050,0050,0050,0050,020
TOTAAL DG ECFINKredieten1,4291,4291,4291,4295,716

TOTAAL kredieten
onder RUBRIEK 7
van het meerjarig financieel kader
(totaal vastleggingen = totaal betalingen)1,4291,4291,4291,4295,716

in miljoenen euro’s (tot op drie decimalen)

Jaar
2024
Jaar
2025
Jaar
2026
Jaar
2027
TOTAAL
TOTAAL kredieten
onder de RUBRIEKEN 1 tot en met 7
van het meerjarig financieel kader
Vastleggingen91,4291,4291,4291,42995,716
Betalingen91,4291,4291,4291,42995,716


- 3.2.2. Geraamde output, gefinancierd met beleidskredieten

Vastleggingskredieten, in miljoenen euro’s (tot op drie decimalen)

Vermeld doelstellingen en outputs



Jaar 2024Jaar 2025Jaar 2026Jaar 2027TOTAAL
Soort18NummerKostenNummerKostenNummerKostenNummerKostenTotaal aantalTotale kosten
- Output 1
Verstrekking van de garantie voor het externe optreden190190
- Output 2
Evaluatie achteraf
Subtotaal voor specifieke doelstelling nr. 1190----190
TOTALE KOSTEN190----190




- 3.2.3. Samenvatting van de geraamde gevolgen voor de administratieve kredieten

X Voor het voorstel/initiatief zijn geen administratieve kredieten nodig

 Voor het voorstel/initiatief zijn administratieve kredieten nodig, zoals hieronder nader wordt beschreven:

in miljoenen euro’s (tot op drie decimalen)

Jaar
2024
Jaar
2025
Jaar
2026
Jaar
2027
TOTAAL

RUBRIEK 7
van het meerjarig financieel kader
Personele middelen1,4241,4241,4241,4245,696
Andere administratieve uitgaven0,0050,0050,0050,0050,020
Subtotaal RUBRIEK 7
van het meerjarig financieel kader
1,4291,4291,4291,4295,716

Buiten RUBRIEK 719
van het meerjarig financieel kader

Personele middelen
Andere uitgaven
van administratieve aard
Subtotaal
buiten RUBRIEK 7
van het meerjarig financieel kader

TOTAAL1,4291,4291,4291,4295,716

De benodigde kredieten voor personeel en andere administratieve uitgaven zullen worden gefinancierd uit de kredieten van het DG die reeds voor het beheer van deze actie zijn toegewezen en/of binnen het DG zijn herverdeeld, eventueel aangevuld met middelen die in het kader van de jaarlijkse toewijzingsprocedure met inachtneming van de budgettaire beperkingen aan het beherende DG kunnen worden toegewezen.

- 3.2.3.1. Geraamde personeelsbehoeften

 Voor het voorstel/initiatief zijn geen personele middelen nodig

 Voor het voorstel/initiatief zijn personele middelen nodig, zoals hieronder nader wordt beschreven:

Raming in voltijdequivalenten
Jaar
2024
Jaar
2025
Jaar 2026Jaar 2027
20 01 02 01 (centrale diensten en vertegenwoordigingen van de Commissie)8888
20 01 02 03 (delegaties)
01 01 01 01 (onderzoek onder contract)
01 01 01 11 (eigen onderzoek)
Ander begrotingsonderdeel (te vermelden)
20 02 01 (AC, END, INT van de “totale financiële middelen”)
20 02 03 (AC, AL, END, INT en JPD in de delegaties)
XX 01 xx yy zz 20

- centrale diensten

- delegaties
01 01 01 02 (AC, END, INT – onderzoek onder contract)
01 01 01 12 (AC, END, INT – eigen onderzoek)
Ander begrotingsonderdeel (te vermelden)
TOTAAL8888
XX is het beleidsterrein of de begrotingstitel.

Voor de benodigde personele middelen zal een beroep worden gedaan op het personeel van het DG dat reeds voor het beheer van deze actie is toegewezen en/of binnen het DG is herverdeeld, eventueel aangevuld met middelen die in het kader van de jaarlijkse toewijzingsprocedure met inachtneming van de budgettaire beperkingen aan het beherende DG kunnen worden toegewezen.


Beschrijving van de uit te voeren taken:

Ambtenaren en tijdelijk personeelDirecteur dir. D: Toezicht houden op en beheren van de operatie, contacten onderhouden met de Raad en het Parlement voor de vaststelling van het besluit en de goedkeuring van het memorandum van overeenstemming, met de Egyptische autoriteiten onderhandelen over het memorandum, verslagen beoordelen, inspectiebezoeken leiden en vorderingen bij het uitvoeren van de hervormingen beoordelen.

Eenheidshoofd/adjunct-eenheidshoofd dir. D: De directeur bijstaan bij het beheren van de operatie, het onderhouden van contacten met de Raad en het Parlement voor de vaststelling van het besluit en de goedkeuring van het memorandum van overeenstemming, met de Egyptische autoriteiten onderhandelen over het memorandum en de leningsovereenkomst (samen met DG BUDGET), het beoordelen van verslagen en van de vorderingen bij het uitvoeren van de hervormingen.

Deskeconomisten, sector macrofinanciële bijstand (dir. D): Het besluit en het memorandum van overeenstemming voorbereiden, contacten onderhouden met de autoriteiten en de internationale financiële instellingen, evaluatiebezoeken verrichten, voorbereiden van verslagen van de diensten van de Commissie en van Commissieprocedures voor het beheer van de bijstand, contacten onderhouden met externe deskundigen voor de operationele evaluatie en de evaluatie achteraf.

5 AD, 1 AST zullen worden opgevangen met personeel dat momenteel werkt aan MFB-activiteiten en met deskeconomen die momenteel aan Egypte werken. De totale werklast van MFB-activiteiten zal echter toenemen, met name om het opzetten en beheren van een gestructureerd samenwerkingsmechanisme te ondersteunen en methodologieën en instrumenten te ontwikkelen voor het toezicht op de uitvoering van hervormingen in verband met MFB-bijstand. Daarom zijn 1 extra AD-ambt en 1 extra AST-ambt nodig.

DG BEGROTING: De leningsovereenkomst voorbereiden, erover onderhandelen met de Egyptische autoriteiten en ervoor zorgen dat die wordt goedgekeurd door de bevoegde diensten van de Commissie en door beide partijen wordt ondertekend. Toezicht houden na de inwerkingtreding van de leningsovereenkomst. De besluiten van de Commissie inzake de leningtransactie(s) voorbereiden, de indiening van de verzoeken om middelen follow-up geven, de banken selecteren en de financieringstransactie(s) voorbereiden en uitvoeren, en de middelen aan het land uitbetalen. De administratieve activiteiten verrichten voor de follow-up van de terugbetaling van de lening(en). De bijbehorende verslagen opstellen.
Extern personeel

- 3.2.4. Verenigbaarheid met het huidige meerjarig financieel kader

Het voorstel/initiatief:

X kan volledig worden gefinancierd door middel van herschikking binnen de relevante rubriek van het meerjarige financiële kader (“MFK”).

Zet uiteen welke herprogrammering nodig is, onder vermelding van de betrokken begrotingsonderdelen en de desbetreffende bedragen. Verstrek een Excel-tabel in het geval van een omvangrijke herprogrammeringsexercitie.

 hiervoor moet een beroep worden gedaan op de niet-toegewezen marge in de desbetreffende rubriek van het MFK en/of op de speciale instrumenten zoals gedefinieerd in de MFK-verordening.

Zet uiteen wat nodig is, onder vermelding van de betrokken rubrieken en begrotingsonderdelen, de desbetreffende bedragen en de voorgestelde instrumenten.

 hiervoor is een herziening van het MFK nodig.

Zet uiteen wat nodig is, onder vermelding van de betrokken rubrieken en begrotingsonderdelen en de desbetreffende bedragen.

- 3.2.5. Bijdragen van derden

Het voorstel/initiatief:

X voorziet niet in medefinanciering door derden.

 voorziet in medefinanciering door derden, zoals hieronder wordt geraamd:

Kredieten in miljoenen euro’s (tot op drie decimalen)

Jaar
N21
Jaar
N+1
Jaar
N+2
Jaar
N+3
Zoveel jaren als nodig om de duur van de gevolgen weer te geven (zie punt 1.6)Totaal
Medefinancieringsbron
TOTAAL medegefinancierde kredieten


- 3.3. Geraamde gevolgen voor de ontvangsten

X Het voorstel/initiatief heeft geen financiële gevolgen voor de ontvangsten.

 Het voorstel/initiatief heeft de hieronder beschreven financiële gevolgen:

-  voor de eigen middelen

-  voor overige ontvangsten

- geef aan of de ontvangsten worden toegewezen aan de begrotingsonderdelen voor uitgaven ◻

in miljoenen euro’s (tot op drie decimalen)

Begrotingsonderdeel voor ontvangsten:Voor het lopende begrotingsjaar beschikbare kredietenGevolgen van het voorstel/initiatief22
Jaar
N
Jaar
N+1
Jaar
N+2
Jaar
N+3
Zoveel jaren als nodig om de duur van de gevolgen weer te geven (zie punt 1.6)
Artikel ………….

Vermeld voor de toegewezen ontvangsten het (de) betrokken begrotingsonderde(e)l(en) voor uitgaven.


Andere opmerkingen (bv. over de methode/formule voor de berekening van de gevolgen voor de ontvangsten of andere informatie).


BIJLAGE
bij het FINANCIEEL MEMORANDUM


Voorstel voor een besluit van de Raad

betreffende de toekenning van macrofinanciële bijstand aan Egypte


1. NODIG GEACHTE PERSONELE MIDDELEN EN KOSTEN DAARVAN

2. KOSTEN VAN ANDERE ADMINISTRATIEVE UITGAVEN

3. TOTALE ADMINISTRATIEVE KOSTEN

4. VOOR KOSTENRAMINGEN GEBRUIKTE BEREKENINGSMETHODEN

4.1. Personele middelen

4.2. Andere administratieve uitgaven


Deze bijlage moet het financieel memorandum vergezellen wanneer de dienstenoverkoepelende raadpleging van start gaat.

De gegevens in tabelvorm worden gebruikt als bron voor de in het financieel memorandum opgenomen tabellen. Zij zijn voor strikt intern gebruik binnen de Commissie.


1. Kosten van nodig geachte personele middelen

 Voor het voorstel/initiatief zijn geen personele middelen nodig
X Voor het voorstel/initiatief zijn personele middelen nodig, zoals hieronder nader wordt beschreven:


in miljoenen euro’s (tot op drie decimalen)

Voor de benodigde personele middelen zal een beroep worden gedaan op het personeel van het DG dat reeds voor het beheer van deze actie is toegewezen en/of binnen het DG is herverdeeld, eventueel aangevuld met middelen die in het kader van de jaarlijkse toewijzingsprocedure met inachtneming van de budgettaire beperkingen aan het beherende DG kunnen worden toegewezen.

RUBRIEK 7

van het meerjarig financieel kader
Jaar 2024Jaar 2025Jaar 2026Jaar 2027---TOTAAL
VTEKredietenVTEKredietenVTEKredietenVTEKredietenVTEKredietenVTEKredietenVTEKredietenVTEKredieten
Posten opgenomen in de lijst van het aantal ambten (ambtenaren en tijdelijke functionarissen)
20 01 02 01 – Zetel en vertegenwoordigingen van de CommissieAD61,06861,06861,06861,068244,272
AST20,35620,35620,35620,35681,424
20 01 02 03 – EU-delegatiesAD
AST
Extern personeel23
20 02 01 en 20 02 02 – Extern personeel – Zetel en vertegenwoordigingen van de CommissieAC
END
INT
20 02 03 – Extern personeel – EU-delegatiesAC
AL
END
INT
JPD
Andere HR-begrotingsonderdelen (te vermelden)
Subtotaal HR – RUBRIEK 781,42481,42481,42481,424245,696


in miljoenen euro’s (tot op drie decimalen)

Voor de benodigde personele middelen zal een beroep worden gedaan op het personeel van het DG dat reeds voor het beheer van deze actie is toegewezen en/of binnen het DG is herverdeeld, eventueel aangevuld met middelen die in het kader van de jaarlijkse toewijzingsprocedure met inachtneming van de budgettaire beperkingen aan het beherende DG kunnen worden toegewezen.

Buiten RUBRIEK 7

van het meerjarig financieel kader
Jaar N24Jaar N+1Jaar N+2Jaar N+3Jaar N+4Jaar N+5Jaar N+7TOTAAL
VTEKredietenVTEKredietenVTEKredietenVTEKredietenVTEKredietenVTEKredietenVTEKredietenVTEKredieten
Posten opgenomen in de lijst van het aantal ambten (ambtenaren en tijdelijke functionarissen)
01 01 01 01 Onderzoek onder contract25

01 01 01 11 Eigen onderzoek

Overige (graag toelichten)
AD
AST
Extern personeel26
Extern personeel uit beleidskredieten (vroegere “BA” -onderdelen).- centrale diensten
AC
END
INT
- EU-delegaties
AC
AL
END
INT
JPD
01 01 01 02 Onderzoek onder contract

01 01 01 12 Eigen onderzoek

Overige (graag toelichten)27
AC
END
INT
Andere HR-begrotingsonderdelen (graag toelichten)
Subtotaal HR – Buiten RUBRIEK 7
Totaal HR (alle rubrieken van het MFK)


Voor de benodigde personele middelen zal een beroep worden gedaan op het personeel van het DG dat reeds voor het beheer van deze actie is toegewezen en/of binnen het DG is herverdeeld, eventueel aangevuld met middelen die in het kader van de jaarlijkse toewijzingsprocedure met inachtneming van de budgettaire beperkingen aan het beherende DG kunnen worden toegewezen.

2. Kosten van andere administratieve uitgaven

 Voor het voorstel/initiatief zijn geen administratieve kredieten nodig

 Voor het voorstel/initiatief zijn administratieve kredieten nodig, zoals hieronder nader wordt beschreven:

in miljoenen euro’s (tot op drie decimalen)

RUBRIEK 7

van het meerjarig financieel kader
2024202520262027---Totaal
Op de zetel of op het grondgebied van de EU:
20 02 06 01 - Dienstreizen en representatie 0,005 0,005  0,005 0,005  0,020
20 02 06 02 - Conferenties en vergaderingen
20 02 06 03 - Comités28
20 02 06 04 – Studies en adviezen
20 04 – IT-bedrijfsuitgaven29
Andere niet HR-begrotingsonderdelen (te vermelden waar nodig)
In EU-delegaties
20 02 07 01 – Dienstreizen, conferenties en representatie
20 02 07 02 – Bijscholing van personeel
20 03 05 – Infrastructuur en logistiek
Andere niet HR-begrotingsonderdelen (te vermelden waar nodig)
Subtotaal Andere – RUBRIEK 7

van het meerjarig financieel kader
 0,005 0,005  0,005 0,005  0,020


in miljoenen euro’s (tot op drie decimalen)

Buiten RUBRIEK 7

van het meerjarig financieel kader
2024202520262027---Totaal
Uitgaven voor technische en administratieve bijstand (exclusief extern personeel) uit beleidskredieten (vroegere “BA”-onderdelen):
- centrale diensten
- EU-delegaties
Overige beheersuitgaven voor onderzoek
IT-beleidsuitgaven inzake operationele programma’s30
IT-bedrijfsuitgaven inzake operationele programma’s31
Andere niet HR-begrotingsonderdelen (te vermelden waar nodig)
Subtotaal Andere – Buiten RUBRIEK 7

van het meerjarig financieel kader
Totale andere administratieve uitgaven (alle MFK-rubrieken) 0,005 0,005  0,005 0,005  0,020


3. Totale administratieve kosten (alle MFK-rubrieken)


in miljoenen euro’s (tot op drie decimalen)

Samenvatting2024202520262027---Totaal
Rubriek 7 – Personele middelen1,4241,4241,4241,4245,696
Rubriek 7 – Andere administratieve uitgaven 0,005 0,005  0,005 0,005 0,020 
Subtotaal rubriek 71,4291,4291,4241,4245,716
Buiten rubriek 7 – Personele middelen
Buiten rubriek 7 – Andere administratieve uitgaven
Subtotaal Overige rubrieken
TOTAAL

RUBRIEK 7 en buiten RUBRIEK 7
1,4291,4291,4241,4245,706


De benodigde administratieve kredieten zullen worden gefinancierd uit de kredieten die reeds voor het beheer van deze actie zijn toegewezen en/of zijn herverdeeld, eventueel aangevuld met middelen die in het kader van de jaarlijkse toewijzingsprocedure met inachtneming van de bestaande budgettaire beperkingen aan het beherende DG kunnen worden toegewezen.


4. Voor kostenramingen gebruikte berekeningsmethoden

4.1. Personele middelen


In dit deel wordt de berekeningsmethode toegelicht die is gebruikt om de benodigde personele middelen te ramen (veronderstelde werklast, bijzondere taken (Sysper 2 taakprofielen), personeelscategorieën en overeenkomstige gemiddelde kosten)

RUBRIEK 7 van het meerjarig financieel kader
N.B.: De gemiddelde kosten van elke personeelscategorie op het hoofdkantoor zijn te vinden op BUDGpedia:

https://myintracomm.ec.europa.eu/corp/budget/financial-rules/budget-implementation/Pages/financial-statement.aspx

□ Ambtenaren en tijdelijk personeel

□ Extern personeel


Buiten RUBRIEK 7 van het meerjarig financieel kader
□ Alleen uit de begroting voor onderzoek gefinancierde posten

□ Extern personeel



4.2. Andere administratieve uitgaven


Verstrek gegevens over de voor elk begrotingsonderdeel gebruikte berekeningsmethode,

en meer in het bijzonder over de achterliggende aannamen (bv. aantal vergaderingen per jaar, gemiddelde kosten, enz.)
RUBRIEK 7 van het meerjarig financieel kader

De kosten van dienstreizen hebben betrekking op evaluaties in het begunstigde land, met als doel de vooruitgang te beoordelen die het begunstigde land heeft geboekt met betrekking tot de daaraan verbonden MFB-voorwaarden.


Buiten RUBRIEK 7 van het meerjarig financieel kader


1 Voorstel voor een besluit van het Europees Parlement en de Raad betreffende de toekenning van macrofinanciële bijstand aan de Arabische Republiek Egypte, COM(2024) 461.


2PB L 193 van 30.7.2018, blz. 1.

3Bijeenkomst van de Europese Raad, Brussel, 10-11 december 2020, EUCO 22/10, https://www.consilium.europa.eu/nl/press/press-releases/2020/12/11/european-council-conclusions-10-11-december-2020/

4Vastgesteld bij Verordening (EU) 2021/947 van het Europees Parlement en de Raad van 9 juni 2021 tot vaststelling van het instrument voor nabuurschapsbeleid, ontwikkeling en internationale samenwerking — Europa in de wereld, tot wijziging en intrekking van Besluit nr. 466/2014/EU en tot intrekking van Verordening (EU) 2017/1601 en Verordening (EG, Euratom) nr. 480/2009 van de Raad (PB L 209 van 14.6.2021, blz. 1).

5Verordening (EU, Euratom) nr. 883/2013 van het Europees Parlement en de Raad van 11 september 2013 betreffende onderzoeken door het Europees Bureau voor fraudebestrijding (OLAF) en tot intrekking van Verordening (EG) nr. 1073/1999 van het Europees Parlement en de Raad en van Verordening (Euratom) nr. 1074/1999 van de Raad (PB L 248 van 18.9.2013, blz. 1).

6Verordening (Euratom, EG) nr. 2185/96 van de Raad van 11 november 1996 betreffende de controles en verificaties ter plaatse die door de Commissie worden uitgevoerd ter bescherming van de financiële belangen van de Europese Gemeenschappen tegen fraudes en andere onregelmatigheden (PB L 292 van 15.11.1996, blz. 2).

7Verordening (EU) nr. 182/2011 van het Europees Parlement en de Raad van 16 februari 2011 tot vaststelling van de algemene voorschriften en beginselen die van toepassing zijn op de wijze waarop de lidstaten de uitoefening van de uitvoeringsbevoegdheden door de Commissie controleren (PB L 55 van 28.2.2011, blz. 13).

8Besluit 2010/427/EU van de Raad van 26 juli 2010 tot vaststelling van de organisatie en werking van de Europese Dienst voor extern optreden (PB L 201 van 3.8.2010, blz. 30).

9Verordening (EU, Euratom) 2018/1046 van het Europees Parlement en de Raad van 18 juli 2018 tot vaststelling van de financiële regels van toepassing op de algemene begroting van de Unie, tot wijziging van Verordeningen (EU) nr. 1296/2013, (EU) nr. 1301/2013, (EU) nr. 1303/2013, (EU) nr. 1304/2013, (EU) nr. 1309/2013, (EU) nr. 1316/2013, (EU) nr. 223/2014, (EU) nr. 283/2014 en Besluit nr. 541/2014/EU en tot intrekking van Verordening (EU, Euratom) nr. 966/2012 (PB L 193 van 30.7.2018, blz. 1).

10In de zin van artikel 58, lid 2, punt a) of b), van het Financieel Reglement.

11Nadere gegevens over de wijzen van uitvoering van de begroting en verwijzingen naar het Financieel Reglement zijn beschikbaar op BUDGpedia: https://myintracomm.ec.europa.eu/corp/budget/financial-rules/budget-implementation/Pages/implementation-methods.aspx

12GK = gesplitste kredieten/NGK = niet-gesplitste kredieten.

13EVA: Europese Vrijhandelsassociatie.

14Kandidaat-lidstaten en, in voorkomend geval, aspirant-kandidaten van de Westelijke Balkan.

15Volgens de officiële begrotingsnomenclatuur.

16 Te versterken uit het NDICI voor het zuidelijke nabuurschap, begrotingsonderdeel 14 02 01 10.


17Technische en/of administratieve bijstand en uitgaven ter ondersteuning van de uitvoering van programma’s en/of acties van de EU (vroegere “BA”-onderdelen), onderzoek onder contract, eigen onderzoek.

18Outputs zijn de te verstrekken producten en diensten (bv. aantal gefinancierde studentenuitwisselingen, aantal km aangelegde wegen enz.).

19Technische en/of administratieve bijstand en uitgaven ter ondersteuning van de uitvoering van programma’s en/of acties van de EU (vroegere “BA”-onderdelen), onderzoek onder contract, eigen onderzoek.

20Subplafond voor extern personeel uit beleidskredieten (vroegere “BA”-onderdelen).

21Het jaar N is het jaar waarin met de uitvoering van het voorstel/initiatief wordt begonnen. Vervang “N” door het verwachte eerste jaar van uitvoering (bijvoorbeeld: 2021). Hetzelfde voor de volgende jaren.

22Voor traditionele eigen middelen (douanerechten en suikerheffingen) moeten nettobedragen worden vermeld, d.w.z. na aftrek van 20 % aan inningskosten.

23AC = Agent Contractuel (arbeidscontractant); AL = Agent Local (plaatselijk functionaris); END = Expert National Détaché (gedetacheerd nationaal deskundige); INT = Intérimaire (uitzendkracht); JPD = Junior Professionals in Delegations (jonge deskundige in delegaties).

24Het jaar N is het jaar waarin met de uitvoering van het voorstel/initiatief wordt begonnen. Vervang “N” door het verwachte eerste jaar van uitvoering (bijvoorbeeld: 2021). Hetzelfde voor de volgende jaren.

25Betrokken begrotingsonderdeel kiezen, of een ander aanduiden, indien nodig; indien het om meer begrotingsonderdelen gaat, moet het personeel per betrokken begrotingsonderdeel worden uitgesplitst.

26AC = Agent Contractuel (arbeidscontractant); AL = Agent Local (plaatselijk functionaris); END = Expert National Détaché (gedetacheerd nationaal deskundige); INT = Intérimaire (uitzendkracht); JPD = Junior Professionals in Delegations (jonge deskundige in delegaties).

27Betrokken begrotingsonderdeel kiezen, of een ander aanduiden, indien nodig; indien het om meer begrotingsonderdelen gaat, moet het personeel per betrokken begrotingsonderdeel worden uitgesplitst.

28 Specificeer het soort comité en de groep waartoe het behoort.

29Hiervoor is het advies van DG DIGIT – IT Investments Team vereist (zie de mededeling Guidelines on Financing of Information Technology and Cybersecurity (IT), C(2020) 6126 final van 10.9.2020, blz. 7).

30Hiervoor is het advies van DG DIGIT – IT Investments Team vereist (zie de mededeling Guidelines on Financing of Information Technology and Cybersecurity (IT), C(2020) 6126 final van 10.9.2020, blz. 7).

31Dit omvat lokale administratieve systemen en bijdragen aan de cofinanciering van IT-bedrijfssystemen (zie de mededeling Guidelines on Financing of Information Technology and Cybersecurity (IT), C(2020)6126 final van 10.9.2020).

NL NL