Bijlagen bij COM(2023)76 - Stimulering van e-mobiliteit door middel van gebouwenbeleid

Dit is een beperkte versie

U kijkt naar een beperkte versie van dit dossier in de EU Monitor.

dossier COM(2023)76 - Stimulering van e-mobiliteit door middel van gebouwenbeleid.
document COM(2023)76 NLEN
datum 15 februari 2023
Bijlage B bij de EPBD-effectbeoordeling, SWD(2021) 454 final.

(24)

Deze kunnen gemakkelijk worden voorzien van laadpunten voor elektrische (vracht)fietsen, om zo de overstap op dit zeer energie-efficiënte mobiliteitssegment te bevorderen.

(25)

Bepalingen over laadpunten voor elektrische fietsen zijn niet opgenomen. Hoewel zij van belang zijn voor het stimuleren van dit energie-efficiënte segment van e-mobiliteit, kunnen voor het opladen van elektrische fietsen gewone wandcontactdozen van het huishoudelijke elektriciteitsnet worden gebruikt, die in technisch opzicht gemakkelijker te installeren zijn.

(26)

Slim opladen is “een oplaadactiviteit waarbij de intensiteit van de elektriciteit die aan de batterij wordt geleverd in realtime wordt aangepast op basis van informatie die wordt ontvangen via elektronische communicatie” (voorstel van de Commissie voor een in de richtlijn hernieuwbare energie (Richtlijn (EU) 2018/2001) op te nemen nieuwe definitie (COM(2021) 557).

(27)

Burger, J., Hildermeier, J., Jahn, A. en Rosenow, J., The time is now: smart charging of electric vehicles (Dit is het moment: slim opladen van elektrische voertuigen), Regulatory Assistance Project (RAP), 2022.