Lijst van vragen, gesteld aan de regering, over het rapport Resultaten verantwoordingsonderzoek 2021 bij het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (36100-XV-2)

1.

Kerngegevens

Officiële titel Lijst van vragen, gesteld aan de regering, over het rapport Resultaten verantwoordingsonderzoek 2021 bij het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (Kamerstuk 36100-XV-2)
Document­datum 11-07-2022
Publicatie­datum 11-07-2022
Nummer NDSTK2022D21463
Kenmerk kenmerk NDSTK2022D21463
Externe link origineel bericht
Originele document in PDF

2.

Tekst

2022D21463 LIJST VAN VRAGEN

De vaste commissie voor Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft een aantal vragen voorgelegd aan de bewindspersonen van Sociale Zaken en Werkgelegenheid over de Aanbieding van het rapport Resultaten verantwoordingsonderzoek 2021 bij het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (Kamerstuk 36 100 XV, nr. 2).

De voorzitter van de commissie,

Kuzu

De adjunct-griffier van de commissie,

Van den Broek

Nr    Vraag

1    Deelt het kabinet dat het fijn is dat het jaarverslag in zulke duidelijke taal geschreven is?

2    De rekenkamer geeft complimenten aan het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) als het gaat om financiële huishouding, waarom doet het Ministerie van SZW het zoveel beter dan bijvoorbeeld het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) en Economische Zaken en Klimaat?

3    Kan uitgebreid worden toegelicht welke uitgaven en verplichtingen op artikel 98 zijn gedaan?

4    Wat zijn de te verwachte kosten om de IT-systemen voor processen van uitkeringenverstrekking bij de Rijksdienst Caribisch Nederland (RCN)-unit SZW te verbeteren?

5    Is de organisatievorm van het inlichtingenbureau passend in het huidige Wet structuur uitvoeringsorganisatie werk en inkomen (SUWI) stelsel?

6    Vind het kabinet het wenselijk dat de kamer geen budgetrecht heeft bij premiegelden?

7    Wat is de reden dat de strategische risico's die het Inlichtingenbureau elk kwartaal in kaart brengt, niet wordt gedeeld met het ministerie?

8    Op welke manier kan er actief informatie worden aangeboden door het Inlichtingenbureau om niet-gebruik terug te dringen?

9    Wat is de reden voor terughoudendheid bij signalen van het Inlichtingenbureau (IB) voor het terugdringen van niet-gebruik?

10    Op welke manier zou inzichtelijk kunnen worden gemaakt waar de IB-signalen voor gebruikt worden bij gemeenten, zowel voor dienstverlening als voor fraudebestrijding?

2


 
 
 

3.

Meer informatie

 

4.

Parlementaire Monitor

Met de Parlementaire Monitor volgt u alle parlementaire dossiers die voor u van belang zijn en bent u op de hoogte van alles wat er speelt in die dossiers. Helaas kunnen wij geen nieuwe gebruikers aansluiten, deze dienst zal over enige tijd de werkzaamheden staken.