Motie Van der Molen/Rog over het doorvoeren van maatregelen die de lerarenopleidingen flexibeler en aantrekkelijker maken - Werken in het onderwijs - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 402 toegevoegd aan dossier 27923 - Werken in het onderwijs.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Werken in het onderwijs; Motie; Motie van de leden Van der Molen en Rog over het doorvoeren van maatregelen die de lerarenopleidingen flexibeler en aantrekkelijker maken |
---|---|
Documentdatum | 19-02-2020 |
Publicatiedatum | 19-02-2020 |
Nummer | KST27923402 |
Kenmerk | 27923, nr. 402 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2019-
2020
MOTIE VAN DE LEDEN VAN DER MOLEN EN ROG
Voorgesteld 19 februari 2020
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende dat op dit moment studenten aan de lerarenopleidingen voor primair en voortgezet onderwijs, maar ook zijinstromers, tegen tal van zaken aanlopen die het volgen van de opleiding of het maken van de overstap naar het onderwijs bemoeilijken;
tevens overwegende, dat de commissie Onderwijsbevoegdheden onlangs van start is gegaan om niet alleen te kijken naar de bevoegdheden in bredere zin, maar ook naar het aantrekkelijker maken van de lerarenopleidingen voor studenten en zijinstromers;
constaterende dat het niet nodig is om te wachten op de uitkomsten van deze commissie om nu al bepaalde zaken te veranderen, zoals bijvoorbeeld het mogelijk maken van meer herkansingsmomenten, het beter toespitsen van de opleiding voor zijinstromers op eerder opgedane werkervaring en competenties en het beter ondersteunen van startende docenten;
verzoekt het kabinet, om niet te wachten op de uitkomsten van de commissie Onderwijsbevoegdheden met het doorvoeren van een aantal maatregelen die de lerarenopleidingen flexibeler maken en daarmee aantrekkelijker voor studenten en zijinstromers, zonder aan kwaliteit in te boeten,
en gaat over tot de orde van de dag.
Van der Molen Rog
kst-27923-402 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2020
Tweede Kamer, vergaderjaar 2019-2020, 27 923, nr. 402