Motie Westerveld over onderzoek naar stijgende druk op kinderen en hun stressniveau - Primair Onderwijs - Hoofdinhoud
Deze motie i is onder nr. 506 toegevoegd aan dossier 31293 - Primair Onderwijs.
Inhoudsopgave
Officiële titel | Primair Onderwijs; Motie; Motie van het lid Westerveld over onderzoek naar stijgende druk op kinderen en hun stressniveau |
---|---|
Documentdatum | 19-02-2020 |
Publicatiedatum | 19-02-2020 |
Nummer | KST31293506 |
Kenmerk | 31293, nr. 506 |
Externe link | origineel bericht |
Originele document in PDF |
Tweede Kamer der Staten-Generaal
Vergaderjaar 2019-
2020
31 293
Voorgesteld 19 februari 2020
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat iets meer dan een kwart van de leerlingen in groep 8 en een derde van de leerlingen in het voortgezet onderwijs gebruikmaakt van aanvullend onderwijs;
constaterende dat een deel van de ouders dit doet om hun kinderen op een hoger onderwijsniveau te brengen;
overwegende dat uit recent onderzoek van DUO blijkt dat ruim de helft van de leerkrachten die vorig jaar lesgaven in groep 8 geconfronteerd werd met ouders die ontevreden zijn over het schooladvies;
overwegende dat uit datzelfde onderzoek blijkt dat 89% van de docenten in het voortgezet onderwijs het afgelopen leerjaar leerlingen in de eerste klas hadden die duidelijk op een te hoog schoolniveau zaten;
verzoekt de regering, om breder onderzoek te doen naar wat stijgende druk op kinderen en hun stressniveau doet en wat de samenhang hiertussen is en het gebruik van aanvullend schaduwonderwijs,
en gaat over tot de orde van de dag.
Westerveld
kst-31293-506 ISSN 0921 - 7371 's-Gravenhage 2020
Tweede Kamer, vergaderjaar 2019-2020, 31 293, nr. 506