35300 VIII, nr. 112 - Motie Van der Molen c.s. over onlinereclame op sociale media altijd als zodanig kenbaar maken - Vaststelling begroting Onderwijs, Cultuur en Wetenschap 2020

Deze motie werd op 25 november 2019 ingediend door het Tweede Kamerlid Harry van der Molen (CDA) i bij de behandeling van het wetsvoorstel Vaststelling begroting Onderwijs, Cultuur en Wetenschap 2020 en was mede ondertekend door Stieneke van der Graaf (CU) i en Peter Kwint (SP) i.
 
Het zgn. dictum luidt als volgt:
 

verzoekt de regering, te onderzoeken op welke wijze bij onlinereclame op sociale media kan worden bevorderd dat in de video's of in afbeeldingen zelf altijd zal worden vermeld dat het om een advertentie gaat;

verzoekt de regering, te onderzoeken wat de effecten zouden zijn indien proactieve opsporing mogelijk zou worden om de Nederlandse Reclame Code te kunnen handhaven.

 

Inhoudsopgave

  1. Documenten
  2. Dossier

1.

Documenten

2 25 november 2019, motie, nr. 112     KST35300VIII112
Motie Van der Molen c.s. over onlinereclame op sociale media altijd als zodanig kenbaar maken
 

2.

Dossier